Standardi savjetodavnih usluga

Kako bi bili sigurni da ćete dobiti što bolji savjet preporuka je da savjet zatražite od neovisnog savjetnika

Trebate savjet od financijske institucije ili kreditnog posrednika? Iz Hrvatskog instituta za financijsku edukaciju upozoravaju da prije nego zatražite savjet provjerite hoće li se preporuka savjetnika temeljiti na:

• razmatranju isključivo vlastitog izbora proizvoda ili
• širokog izbora proizvoda diljem tržišta

Kako bi bili sigurni da ćete dobiti što bolji savjet preporuka je da savjet zatražite od neovisnog savjetnika. Neovisan savjetnik će razmotriti dovoljno velik broj ponuda stambenih potrošačkih kredita dostupnih na tržištu koje odgovaraju vašim potrebama, financijskoj situaciji i osobinama.

Neovisni savjetnici ne primaju naknade od kreditnih institucija, a da li je kreditni posrednik neovisan ili nije o tome vas je dužan obavijestiti.

Što trebam znati prije nego dobijem savjetodavnu uslugu ili prije sklapanja ugovora o pružanju savjetodavnih usluga?

Uvjeti kredita Što trebam znati?

Pravila poslovnog ponašanja • Pravila postupanja: pošteno, pravedno, transparentno i profesionalno

Što je najvažnije? Prava i interesi potrošača
Na čemu se temelji odluka ili savjet?
o na informacijama o okolnostima vezanim uz potrošača
o posebnim zahtjevima koje je potrošač dao na znanje
o na razumnim pretpostavkama o rizicima u odnosu na potrošačev položaj tijekom trajanja ugovora o stambenom potrošačkom kreditu
o osobnoj financijskoj situaciji potrošača
o preferencijama i ciljevima potrošača
o razmotrenom dovoljno velikom broju ugovora o stambenom potrošačkom kreditu u svojem rasponu proizvoda
o postupanju koje je u najboljem interesu potrošača

Da li primanja savjetnika mogu ovisiti o prodanim proizvodima? Ne!

Znanje i stručnost • Savjetnik treba imati:
o odgovarajuću razinu znanja i
o odgovarajuću razinu stručnosti.

Dokaz da je kreditni posrednik neovisan • razmotren je dovoljno velik broj ponuda stambenih potrošačkih kredita dostupnih na tržištu, a odgovaraju potrebama, financijskoj situaciji i osobinama potrošača i
• ne primaju naknadu od kreditne institucije za pružene savjetodavne usluge

Što ako je procijenjeni rizik za potrošača previsok? • dužni su na taj rizik upozoriti potrošača
U kojoj formi se daje savjet? • u pisanom obliku
• na drugom trajnom mediju

U sklopu projekta „Upoznaj svoja prava!“ Hrvatskog instituta za financijsku edukaciju razvijenog uz podršku Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u sklopu programa koji djeluju u području zaštite i edukacije o pravima potrošača na web stranici www.hife.hr pronađite i ostale brošure kroz koje smo analizirali prava potrošača korisnika financijskih usluga, ali i niz drugih tema vezanih za edukaciju o pravima potrošača i upravljanju osobnim financijama.

Promo

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci