Kako se osjećati bolje u nekoliko jednostavnih tehnika

U suradnji s magistrom kineziologije Ana Marijom Jagodić Rukavinom, magazin Story od 28. kolovoza donosi presjek u obliku knjižice sa setom testova dijagnostike i vježbi za poboljšavanje općeg stanja iz njezine najnovije knjige Body tehnika

Body tehnika hrvatska je filozofija vježbanja koja već desetljećima mnogima mijenja kvalitetu življenja. U razgovoru s Ana Marijom donosimo vam bitne informacije koje trebate znati kako bi mogli svakim danom svjesno upravljati svojim tijelom, a u knjižici koju vam daruje lifestyle tjednik Story pronađite i odličan set vježbi koje će u već nekoliko izvođenja, ovisno o vašem stanju, otkloniti disbalanse i tegobe koje vas muče.

Stručnjakinja ste na području sporta, rekreacije i rehabilitacije. Po vašem mišljenju, koja je glavna boljka suvremenog životnog stila ljudi koji, primjerice, rade sjedeći po osam, devet sati?

Najveća je boljka da gubimo sebe, postajemo roboti koji se diskonektiraju od samih sebe. Um nam je preopterećen podražajima koje ne stignemo procesuirati i otpustiti. Imamo sve manje kvalitetnih međuljudskih odnosa i tako se zatvaramo već od najranijih dana. Pogledajte samo kako su i djeca odmalena uvučena samo u mobitele. Nedostaje nam komunikacije između ljudi ali i vlastita uma i tijela. Spušteni smo prema dolje, kao da smo se zgusnuli i komprimirali, stalno smo u modu borbe i tu se događaju hormonalni problemi, konstantno preopterećen organizam, stagnacija energije koja rezultira nervozom unutar sebe jer tijelo i um na kvalitetan način nisu otpustili sve informacije koje zadržavamo u sebi. Voljela bi kada bi ovom knjigom dala barem mali doprinos osvještavanju ljudi.


 
Možemo li na dnevnoj bazi utjecati na naš odnos prema tijelu? Trebamo li vježbati, istezati se baš svaki dan? Koliko toga tijelo pamti?

To je zapravo i jedino ispravno, na dnevnoj bazi sami sebe pratiti kako se osjećamo u vlastitom tijelu. Najbolji savjet je da ujutro, nakon što ste se naspavali, osjetite svoje stanje i onda svaki dan radite određeni individualizirani protokol koji će vas dovesti u balans. Treba znati da se tijelo više i češće zakiseljuje od preopterećenosti uma nego od fizičkog opterećenja. Kod nas u studiju često znamo čak i u 15 minuta čovjeku promijeniti vitalnu energiju, vratiti unutarnju snagu i stanje povezanosti sa samim sobom, baš zato što na prirodan način potičemo prirodne procese u organizmu. Redovitim Body tehnikama koje radite iz jutra, vaše tijelo to pamti pa i kada ih prorijedite u vama ostaju isti zapisi pokreta koji stvarate i prate vas u držanju, stavu i osjećaju.

Ako smo godinama bili minimalno angažirani oko vlastita tijela, možemo li ispraviti nagomilane problema ako krenemo pravilo vježbati?

Nije dovoljno samo pravilno početi vježbati već je važno da je ono i prilagođeno vašem stanju, a uz to je važno i raznoliko vježbati. Na tjelovježbu treba početi gledati puno šire jer to je jedna filozofija koja može mnoge zdravstvene probleme prevenirati i izliječiti. Naglasila bi da je bitno i pravilo disati te biti dovoljno hidriran. Pravilno izvoditi vježbu možete i uz pomoć aplikacija, ali ako vam tijelo nije spremno za tu vježbu efekt nije dobar. Tako da pravilno za jednoga ne znači pravilno i korisno za drugoga. Trebate doći u ruke osobe koja će poznati vaše tijelo i raditi na dubokim mišićima kako bi bili učinkoviti. To će dovesti do vaše vitalnosti.

Ima li starost veze s ostvarivanjem rezultata prilikom vježbanja? Mnoge žene nakon 50. odustanu od tjelovježbe pod izgovorom ‘kako to ionako’ nema previše utjecaja?

Može i ne mora. Imam iskustva da imamo mlade starce u studiju, ali i starije osobe koje su izrazito vitalne. Starost bi prije opisala kao veliki disbalans tijela. Žene nakon 50. se uvjeravaju da nema puno smisla vježbati, no to je krivo. To je samo nemotivirano stanje uma, odnosno unutarnja problematika stava prema samome sebi. Vježbanje može stvoriti antagonizam kada gledaju ljude kada se muče pri izvođenju vježbi. Moram reći da nama jako puno takvih srednjih godišta dolazi, ali mi takav stav uspijemo promijeniti jer pokažemo smisao vježbanja i tako se stvaranjem unutarnjeg osjećaja zadovoljstva i radosti stvara jedna nova higijena života, te oni zavole tu novu svijest.

Kako biste najbrže opisali Body Tehniku? Što je najvažnije izdvojiti?

To je jedna filozofija tretiranja tijela u cjelini, u svim njegovim dimenzijama, u fizičkom biću, emocionalnom i mentalnom, ali čak seže u duhovni dio. Sastoji se od vrlo specifičnih vježbi koje se pretaču jedna u drugu tako da ponekad izgleda kao da plešete. Ima posebne protokole koji su jedinstveni samo za našu filozofiju jer čovjeku osim što ga treniraju, pokreću mu i sve sustave tijela, vrlo temeljito omogućavaju da se organizam nakon tjelovježbe oporavlja na samom satu. Koji put je to i najvažniji dio sata, jer mi smo tu da vas balansiramo. Zato možemo djelovati na izrazito širok dijapazon potreba. Posebni smo jer mi kreiramo vježbe za vaše stanje zdravlja. Jedan od najdražih slikovitih opisa Body tehnike je kada mi doktori kažu da se Body tehniku treba prepisivati na recept.

Vježbanje danas doista više nije luksuz, već sastavni dio života onih koji brinu za svoje tijelo. Što biste savjetovali onima koji tek kreću?
Samo postupno I s pažnjom I poštovanjem. Držite se uputa, ne natječite se. Napredak nikad nije linearan, uvijek ima valove. Bitno je da svaku vježbu osjetite I razumijete. Već to da osjetite je napredak, jer kada spojite razumijevanje s pokretom vi ulazite u novu dimenziju rada sa sobom. Vježbanje gdje um apsolutno sudjeluje u onom što radite. Gledajte se u ogledalo I promatrajte se, gledajte kako vam odjeća stoji I kako se držite I hodate. Ali ako želite objektivne pokazatelje učinite to centimetarskom trakom a ne vagom. Čestitam svim početnicima jer početak je velika I važna stvar.

Koji biste program izdvojili kao najzanimljiviji, najbolji (iz svoje ponude, naravno)
Teško je izabrati jedan program s obzirom na to da su nam programi rađeni individualno I prilagođavamo programe osobi s obzirom na ono što joj treba, pa tako često I neke vježbe koje nisu nove određenoj osobi daju upravo ono što joj treba. Tako na primjer ako ste izrazito loši u kondiciji, zapušete se lako biramo set vježbi koji povoljno djeluje bez opterećenja na kardiovaskularni sistem I lakše disanje; oni koji dugo sjede imaju odličan program s akupresurnim točkama; vježbe sa štapom su idealne za lošu posturu, program za limfu ide odlično ljudima koji su otečeni, osjećaju se umorno. Tako je naša cijela filozofija I svaka vježba prilagođena da prati aktualno stanje pojedinca.

Filozofiju Ana Marije Jagodić Rukavine cijene I žive mnogi klijenti pa se tako ova tehnika se izvodi u PBS centrima Zagreb, Kranj, Pula i Rijeka i diljem hrvatske možete naći verificirane body instruktore.

Ova knjiga u prodaji je po cijeni od 249,00 kuna a direktno ju možete naručiti kontaktirajući  PBS centar (www.pbs.com.hr)

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci