Ako ste neraspoloženi i dekoncentrirani, moguće je da vam manjka jedan krucijalni vitamin

Ako se držite podalje od sunca ili koristite previše kreme za sunčanje, ograničavate upijanje D vitamina, a nedostatak ovog sunčevog vitamina može uzrokovati velike probleme...

Zašto nam je potreban D vitamin

Ako nemate dovoljno sunčeve svjetlosti, u prehranu možete dodati hranu koja je prirodni izvor. Neke od tih namirnica uključuju losos, skušu i drugu masnu ribu, ulja od jetre ribe, životinjske masti, sok od naranče i žitarice.

Pretilost može biti drugi razlog nedostatka. Ako imate BMI (indeks tjelesne težine) 30 ili veći, možda ćete morati apsorbirati više vitamina D. Starost također može pridonijeti nedostatku. To je zato što s godinama vaša koža postaje manje učinkovita u sintetiziranju vitamina D.

Bilo je nekih istraživanja koja sugeriraju da možda postoji veza između vitamina D i depresije. Vitamin D važan je ne samo za prevenciju bolesti poput depresije, sezonskog afektivnog poremećaja (SAD), anksioznih poremećaja i shizofrenije, već je i za liječenje. Ovaj vitamin važan je jer pomaže u regulaciji vašeg raspoloženja.

Zašto je važno uzimati D vitamin tijekom pandemije koronavirusa

Poboljšava imunitet, raspoloženje...

Bilo je istraživanje (jedno od mnogih) koje je pokazalo da su žene s razinom vitamina D u serumu manjom od 40ng/ml značajno popravile svojim raspoloženjem nakon što su dobile dodatke vitamina D. To znači da postoji mogući biokemijski mehanizam između vitamina D i poremećaja raspoloženja koji pogađaju žene.

Bilo je i nekih pozitivnih nalaza koji su pokazali da dodaci vitamina D mogu pomoći u poboljšanju vašeg raspoloženja, no točan razlog pozitivnog učinka koji ima na mentalno zdravlje još uvijek nije poznat. Neki su istraživači pretpostavili da bi to moglo biti zato što vitamin D utječe na stres regulacijom hormona. Problemi s proizvodnjom hormona stresa, bilo previsoki ili preniski, mogu negativno utjecati na mentalno zdravlje. Također može regulirati imunološki odgovor i ima značajne prednosti za jačanje imunološkog sustava.

Vitamin D može pomoći u poboljšanju mentalnog zdravlja kroz njegovo protuupalno djelovanje, a također povećava proizvodnju kateholamina kao što su dopamin, adrenalin i noradrenalin. Oni pomažu u raspoloženju i boljem mentalnom zdravlju. Tirozin hidroksilaza je enzim potreban za njihovu proizvodnju, a ljudima često i toga nedostaje. Budući da vitamin D povećava proizvodnju serotonina, pomaže i kod depresije, anksioznosti i niza poremećaja mentalnog zdravlja.

Ne stignete li sjediti na suncu, postoji alternativa

Glavna je korist ovog vitamina u tome što vam podiže imunitet jer radi s drugim vitaminima i mineralima kako bi vaše tijelo održalo ravnotežu. Dugotrajni nedostatak vitamina D u nekim slučajevima može biti opasan po život. Ne zanemarujte ovaj vitamin.

Dakle, unatoč onome što nam neki medijski izvori govore da budemo pametni i sjedimo na suncu deset minuta oko ručka, pazite na svoja crijeva kako bi razina apsorpcije bila dobra i ako je potrebno uzmite svoje dodatke. Zapamtite da nezdrava crijeva znače da ne metabolizirate hranu ili bilo što drugo kako treba. Sjetite se također da postoji mnogo stvari koje mogu iscrpiti hranjive tvari u vašem organizmu.

Jednostavni test krvi obavijestit će vas imate li nedostatak vitamina D i koliko ga točno nedostajete. Vitamin D može se uspješno nadoknaditi kupnjom u nekoj od vaših lokalnih trgovina zdrave hrane. No kako biste dobili odgovarajuću dozu, poželjno je pitati svog liječnika koji će vam najbolje reći što je dobro za vas.

Izvor: wellbeing.com.au

Tena Ožegić

Ostali članci