Užitak i dobrobiti pijenja bijelog čaja

Sigurno ste čuli mnogo o blagotvornim učincima zelenog čaja. A što je s bijelim čajem? On je često zapostavljen, iako ima jednako mnogo, ako ne i više dobrobiti za zdravlje te se odlikuje jedinstvenim slatkim, laganim okusom...

Bijeli čaj ima slične hranjive tvari kao zeleni pa se često naziva „laganim zelenim čajem” jer i slično izgleda. Poboljšava rad mozga, reproduktivnih organa i oralno zdravlje (sadrži fluor koji štiti zube od karijesa), snižava kolesterol, poboljšava sagorijevanje masnoća, a smatra se i da ubija stanice raka.

Što je bijeli čaj?

Bijeli čaj radi se od lišća biljke Camellia sinensis, od koje se rade i crni te zeleni čaj. Ova biljka uspijeva uglavnom u Kini, no uzgaja se i na Tajlandu, u Indiji, Tajvanu i Nepalu. Budući da nije valjan ni oksidiran kao druge vrste, bijeli čaj ima znatno blaži okus. Bogat je polifenolima, katehidima i antioksidansima.

Kao i većina drugih čajeva, sadrži malu količinu kofeina. No ta je količina niža nego kod drugih vrsta čajeva kao što su crni ili zeleni: 15-20 mg kofeina po šalici; zeleni čaj ima oko 30 mg, a crni 50 mg kofeina po šalici.

Priprema bijelog čaja

Korištenje kipuće vode za pripremu bijelog čaja može oslabiti njegov okus i smanjiti količinu hranjivih tvari. Stoga je najbolje prokuhati vodu, pustiti da odstoji nekoliko minuta i zatim je preliti preko čaja. Listići bijelog čaja nisu kompaktni i gusti kao druge vrste čaja, stoga je najbolje staviti bar dvije žličice listića na jednu šalicu vode.

Što duže stoji neprocijeđen, to njegov okus postaje intenzivniji, a količina hranjivih tvari raste. Neki ga procijede nakon 3-5 minuta, dok drugi preporučuju to učiniti nakon 15 minuta. Volite li jače okuse, možete pomiješati listiće bijelog čaja s đumbirom, metvicom, kurkumom, korijenom maslačka, ružmarinom ili origanom.

Pripremila Snježana Krčmar

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci