Jedite više ovih orašastih plodova zbog metaboličkog zdravlja

Kad razmišljate o blagodatima badema, vjerojatno vam padnu na pamet "zdravo za srce" i "bogatstvo bjelančevina". Ali kako orašasti plodovi utječu na metabolizam, razinu inzulina i upale? Nedavno istraživanje, objavljeno u časopisu Frontiers in Nutrition, daje odgovor upravo u to pitanje - grickanje badema može poboljšati metaboličko zdravlje

Kako bademi podržavaju metaboličko zdravlje?

Istraživanje je proučavalo učinke konzumacije badema u 275 mladih odraslih između 16 i 25 godina koji žive u Mumbaiju u Indiji. Svaki od sudionika imao je metaboličke markere koji ukazuju na to da imaju predijabetes. Znanstvenici su pokušali utvrditi kako bademi mogu podržati njihovo metaboličko zdravlje. 

Sudionici su nasumično podijeljeni u dvije skupine: Jedna je skupina dobivala 56 grama sirovih badema dnevno (približno 46 orašastih plodova), dok je druga skupina dobivala međuobrok od cjelovitog pšeničnog brašna, brašna od slanutka, soli i indijskih začina. Osim što su grickali bademe dva puta dnevno, od sudionika se tražilo da održavaju zdrav način života, uključujući prehranu i vježbanje.

Istraživanje je trajalo 90 dana. Na kraju ispitivanja, skupina koje je jela bademe pokazala je značajno smanjenje razine glikoziliranog hemoglobina (poznat i kao HbA1c, marker za kontrolu glukoze) i ukupnog kolesterola, kao i porast razine dobrog kolesterola. Iako nije statistički značajno, skupina koja je jela bademe također je primijetila smanjenje upalnog markera IL-6.

Zaključak 

Bademi uz uravnoteženu prehranu potencijalno mogu biti hranjivi način za smanjenje rizika od predijabetesa. 

Iako je istraživanje bilo posebno usmjereno na bademe, druga istraživanja otkrila su da srdela, kao i prehrana bogata vitaminom C, karotenoidima i cjelovitim žitaricama, također mogu smanjiti rizik od razvoja dijabetesa.

Izvor: mindbodygreen

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci