Ajurvedski savjeti za zdravu zimu

Holističke medicine, poput ajurvede, sugeriraju da način življenja treba prilagoditi godišnjim dobima. Usklađujući životne navike s ciklusima u prirodi, bolje ćete se pobrinuti za svoje fizičko, mentalno i duhovno zdravlje te izgraditi bolji imunitet. To je lako postići pomoću nekoliko osnovnih ajurvedskih rituala za zimu koje savjetuje ajurvedska terapeutkinja Tanja Kraljić Strgačić

1. Njega nosnica tradicionalnim nasya uljem (kombinacija sezamova ulja i ajurvedskih ljekovitih biljaka) pročišćava sinuse i dišne putove, djeluje protuupalno, smiruje um, poboljšava memoriju i koncentraciju. Ukapajte 5 - 6 kapi blago zagrijanog ulja (djeca do 7 godina 3 - 4 kapi) u svaku nosnicu, 1 - 2 puta dnevno (ujutro i/li navečer), pa izmasirajte unutrašnjost nosnice malim prstom. Nakon toga nekoliko puta duboko udahnite zrak na nos.

tanja kraljić strgačićTanja Kraljić Strgačić2. Abyanga je uljna samomasaža tijela. Pripadate li vata ili kapha tipu doše, odaberite sezamovo ulje koje zagrijava tijelo, dok će pitta doši bolje odgovarati bademovo ulje. Masirajte cijelo tijelo, počevši od stopala, napredujući u smjeru srca. Udove masirajte dugim pokretima, a kružnim oko zglobova.

Abdomen i prsa, također masirajte blagim kružnim pokretima, u obrnutom smjeru od smjera kazaljke na satu. Nemate li vremena za masažu cijelog tijela, blago zagrijanim uljem prije spavanja izmasirajte samo stopala.

3. Spavanje Ajurveda preporučuje raniji počinak (22-23 h) i buđenje oko 7 h ujutro. Ako možete, odvojite više vremena za spavanje jer će vam san pomoći da se regenerirate. Izbjegavajte kratko popodnevno drijemanje jer povećava vata došu (koja je suha i hladna) i usporava metabolizam.

4. Prehrana Uživajte u toplim, blago začinjenim jelima, zagrijavajućim začinima i masnijoj hrani. Manje jedite slatko, kiselo, slano i gorko, a izbjegavajte hladnu i sirovu hranu te pretjerano masna i slatka jela. Zima je idealna za njegujuća jela koja se jedu žlicom (variva i juhe) te kuhano povrće, jaja, ghee maslac, piletinu, janjetinu i ribu.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci