Znakovi da vam nedostaje magnezija u organizmu

Postoji mnoštvo problema koji se mogu pojaviti kad nam nedostaje esencijalnih hranjivih sastojaka. U slučaju magnezija, liječnik funkcionalne medicine, dr. Mark Hyman, nedavno je objasnio što se može dogoditi ako nam nedostaje ovog minerala. Evo što je imao reći te što možete učiniti s tim u vezi

Zašto napetost i ukočenost mogu ukazivati na nedostatak magnezija?
Magnezij je esencijalni mineral koji nam pomaže u svemu, od regulacije krvnog tlaka do olakšavanja napetih mišića i živaca. Kao što Hyman piše na svojoj Instagram stranici, "Zamislite magnezij kao mineral za opuštanje." Morate imati magnezij da bi vaše stanice stvarale energiju, da bi brojni kemijski procesi radili, da bi se stabilizirale membrane i pomagale opuštanju mišića.

A kad ga nemate dovoljno? Hyman napominje "bez obzira radi li se o dijelu tijela ili čak o raspoloženju", osjećaj napetosti, ukočenosti, razdražljivosti ili grča može biti znak nedostatka. Kao što su istraživanja pokazala, nedostatak magnezija povezan je s većom upalom, pa čak i poremećajima raspoloženja, stoga je jasno da ga moramo dobiti dovoljno.

Dakle, ako vam bilo koji od ovih simptoma zvuči poznato, možda ćete morati povećati unos magnezija. "Mnogi od nas jedu prehranu koja praktički ne sadrži magnezij", piše Hyman. Ali na sreću, postoji puno hrane koja vam može pružiti dovoljnu količinu, kao i kvalitetni dodaci prehrani. 

Što učiniti u vezi toga?
Vaš liječnik primarne zdravstvene zaštite može vam napraviti analizu krvi kako biste saznali imate li nedostatak, ali čak i bez testa, definitivno nikada neće naštetiti ako u svoju prehranu uvrstite više hrane bogate magnezijem. Hyman preporučuje orašaste plodove poput badema, indijskih oraščića, pecan oraha, lješnjaka i brazilskih oraščića; žitarice poput pšeničnih mekinja, pšeničnih klica, prosa, heljde, raži i smeđe riže; proteine poput tofua, soje i škampa; i morsko povrće poput algi i dulse. Ostale izvrsne mogućnosti uključuju raštiku, maslačak, smokve, datulje, avokado, peršin i češnjak.

"Također toplo preporučujem dnevni dodatak magnezija", napominje u svom postu, dodajući da provjerite da primate kvalitetan dodatak bez magnezijevog karbonata, sulfata, glukonata i oksida. "Oblici koji se najlakše apsorbiraju u organizam su magnezijev citrat, glicinat, taurat ili aspartat", piše on.

Hyman također dodaje: "Da bismo pravilno apsorbirali magnezij, potrebno nam ga je puno u našoj prehrani te dovoljno vitamina B6, vitamina D i selena."

Zaključak
Bez dovoljne razine magnezija, sigurno ćete primijetiti nedostatak, bilo da se radi o poremećajima raspoloženja, bolovima u zglobovima ili ukočenosti, pa čak i problemima sa spavanjem. Ako osigurate prehranu bogatu magnezijem i uključite kvalitetan dodatak magnezija u svoju svakodnevicu, možete pomoći ublažiti neke od tih neželjenih simptoma.

Izvor: mindbodygreen

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci