Donosimo vam popis zdrave hrane za uravnoteživanje hormona, svakako je uvrstite u jelovnik!

Konzumiranje organske cjelovite hrane dobro je za naše zdravlje, a hrana bogata hranjivim sastojcima može pomoći u ravnoteži hormona

Važnost hormona

Uravnoteženi hormoni neophodni su za seksualno i reproduktivno zdravlje. Hormoni utječu na naše raspoloženje, obrasce spavanja, metabolizam, libido i cjelokupni imunološki sustav. A sve to može utjecati i na naše mentalno zdravlje. 

Medicinski stručnjaci kažu da hormoni kada nisu u ravnoteži, mogu dovesti do problema poput dijabetesa, neplodnosti, osteoporoze i još mnogo toga. 

Uz ostale metode uravnoteženja hormona, portal artofhealthyliving navodi i neke ključne namirnice koje treba konzumirati. 

Proteini

Proteini su neophodni kako bi hormoni učinili svoje. Proteini stvaraju aminokiseline koje tijelo prirodno ne proizvodi, a pomažu u održavanju zdrave kose, kože i noktiju.

Osim mesa i raznih mliječnih proizvoda, postoji mnogo proteina na biljnoj bazi koje naše tijelo može lako apsorbirati. I važno ih je uvrstiti u prehranu.

Proteini su ono što tijelu omogućava osjećaj sitosti ili gladi. Hormon, grelin, regulira osjećaj gladi bez kojega nikada ne bismo osjetili sitost, a to bi dovelo do nezaustavljivog prejedanja.

Neke visokoproteinske namirnice uključuju:

  • Jaja
  • Zob
  • Bademi
  • Piletina
  • Mliječni proizvodi (jogurt, sir, mlijeko)
  • Riba
  • Kvinoja
  • Leća

Korjenasto povrće

Korjenasto povrće, poznato i kao gomolji, složeni su ugljikohidrati koji u vašem tijelu trebaju biti dobro uravnoteženi. 

Razne dijete uglavnom ograničavaju ugljikohidrate. Ono što mnogi ne znaju jest da su rafinirani ugljikohidrati manje važni za tijelo. S druge strane, složeni ugljikohidrati u korjenastom povrću neophodni su za proizvodnju specifičnih hormona.

Korjenasto povrće uključuje:

  • Cikla
  • Repa
  • Mrkva
  • Rotkvice
  • Slatki krumpir
  • Koraba
  • Korijen celera

Prebiotici i probiotici

Uravnoteženi hormoni također su neophodni za zdravlje crijeva. Ako crijeva nemaju odgovarajući mikrobiom ili količinu "dobrih" bakterija, tada bi moglo doći do upale i probavnih problema. Prema stručnjacima, crijeva su najveći endokrini organ u tijelu i obrađuju preko 20 hormona.

Hrana s prirodnim prebioticima i probioticima neophodna je za stvaranje zdravog i uravnoteženog mikrobioma. 

Namirnice koje sadrže probiotike:

  • Fermentirana hrana
  • Jogurt
  • Kiseli kupus
  • Kimchi
  • Kiseli krastavci

Hrana koja sadrži prebiotike:

  • Šparoge
  • Banane
  • Poriluk
  • Luk
  • Češnjak
  • Shiitake gljive
  • Korijen cikorije
  • Maslačak (korijen, lišće, čaj)
  • Sunčanice

Zdrave masti

Napokon, zdrave masti su prijeko potrebne kako bi se održala ravnoteža razine estrogena u tijelu. 

Hrana koja sadrži visoku razinu omege-3 nije tako lako dostupna, pa stoga tijelu treba više za ravnotežu esencijalnih hormona. Za ovaj proces potrebne su dobre masti koje utječu na raspoloženje, rad mozga, zdravlje kostiju, imunološki sustav i još mnogo toga! 

  • Avokado
  • Ekstra djevičansko maslinovo ulje
  • Kokosovo ulje
  • Losos, inćuni i druga masna riba
  • Jaglac (biljka)
  • Chia sjemenke
  • Sjemenke lana
  • Sjeme konoplje
  • Orašasti plodovi
  • Sirevi 

Budite uravnoteženi

Pokušajte ovu hranu uvrstiti u svoj jelovnik. Postoji mnoštvo recepata koji vam mogu pomoći da osmislite zdrave obroke u kojima ćete uživati. A možete i potražiti savjet stručnjaka za prehranu! Na tržištu postoje i dodaci koje možete uključiti, ali zdrava, po mogućnosti organski uzgojena hrana uvijek ima prednost radi maksimalne apsorpcije.

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci