Zdrava hrana mnogo je jeftinija od lijekova, a spašava život

Dug i zdrav život u velikoj je mjeri stvar izbora, a istinska moć zdravlja i dugovječnosti nalazi se u našim rukama i na našim tanjurima, tvrdi dr. Michael Greger, autor knjige How Not to Die (Kako ne umrijeti)...

Hrana može spriječiti bolest

Sve donedavno i starost je smatrana bolešću, ali ljudi ne umiru od nje. Umiru od bolesti, a najčešće od srčanog udara. Potaknut vlastitom životnom pričom, koja se dogodila kada je njegova baka bila bolesna, cijenjeni liječnik i klinički nutricionist dr. Michael Greger, počeo je istraživati koja hrana može spriječiti bolest i preokrenuti njezin tijek.

Sva istraživanja, primjere i događaje sakupio je i objavio u knjizi How Not to Die: Discover the Foods Scientifically Proven to Prevent and Reverse Disease (Kako ne umrijeti: Otkrijte koja hrana dokazano prevenira bolesti i liječi). Iz toga se može donijeti zaključak koji djeluje jednostavno, ali to nije: zdrava prehrana mnogo je jeftinija od lijekova i operacija, a može vam spasiti život.

Genetika nosi tek 10 do 20 posto rizika

Mnogi smatraju da je način smrti zapisan u genima. Visok krvni tlak do pedeset i pete, srčani udar u šezdesetoj i tako dalje... Ali za vodeće uzročnike smrti znanstveno je dokazano da geni nose samo 10 do 20 posto rizika.

Možda je vrijeme da prestanemo kriviti genetiku i usredotočimo se na onih 70 posto i više, koji su u našim rukama. Naša prehrana utječe na to kako će geni utjecati na naše zdravlje. Moć je u najvećoj mjeri u našim rukama i na našim tanjurima.

„Baš kao što nema potrebe čekati liječnika da vam kaže da prestanete pušiti, ne morate čekati ni da vam kaže da se počnete zdravije hraniti. Tako zajedno možemo pokazati mojim kolegama liječnicima istinsku snagu zdravog života“, piše dr. Greger.

Ruediger Dahlke: Hrana mira koja liječi tijelo i duh

Preuzimanje odgovornosti za svoj život

Ako krenete od nule i promijenite način prehrane i života, moći ćete značajno smanjiti rizik od dijabetesa i srčanog udara. Rezultati istraživanja pokazuju da ćete na taj način prepoloviti rizik od moždanog udara i umanjiti ukupni rizik od  karcinoma za više od jedne trećine. Većina zaključaka koje dr. Gregor navodi, temelje se na tisućama studija koje proučava, ali su isto tako u sukobu s najčešćim preporukama koje čujemo od liječnika.

Zašto nam oni kojima najviše vjerujemo daju pogrešne informacije o zdravlju? I koliko liječnici zaista znaju o sprečavanju bolesti? „Prije desetak godina mislio sam da je rješenje u obuci profesionalaca i obrazovanju struke“, piše dr. Michael Greger. „Međutim, s demokratizacijom informacija, liječnici više nemaju monopol nad znanjem o zdravlju. Počeo sam shvaćati da je učinkovitije osnažiti pojedinca.“

Dug i zdrav život u velikoj je mjeri stvar izbora. O tome i je riječ – o preuzimanju odgovornosti za svoje i zdravlje svoje obitelji. Kada su dr. Kima Williamsa pitali zašto svoju prehranu bazira isključivo na namirnicama biljnog porijekla, odgovorio je: „Nemam ništa protiv umiranja. Samo ne želim umrijeti svojom krivicom.“

Hrana za životnu energiju

Omiljene mahunarke dr. Gregera

Dr Michael GregerDr. Michael GregerCrni grah, crnookica (mletački grašak), lima, tetovac, slanutak, mlade mahune soje (edamame), grašak, crveni grah, leća (crna, zelena, crvena), miso, sitni bijeli grah, mahune, azuki grah, suhi grašak (žuti ili zeleni) i tempeh.

Porcije:

  • 61,5 g humusa ili umaka od mahunarki
  • 75 g kuhanog graha, suhog graška, leće, tofua ili tempeha
  • 150 g svježeg graška ili klica leće

Dnevna preporuka: Tri porcije dnevno

Peđa Matić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci