Tri kulinarske poruke Anite Šupe

Kada u kuhinji udruže snage nutricionistkinja Anite Šupe i komičarka Marijana Perinić, zajamčeno je puno zdravih delicija i još više smijeha. Njihove zajedničke radionice zdrave prehrane 'Paleo LCHF kužina' održavaju se u Zagrebu, gdje se, uz dalmatinsku glazbu i humor, kuhaju paleo ručak od izvornih, domaćih namirnica. Ovo su kulinarske pouke koje smo dobili od naše poznate nutricionistkinje i suautorice knjige 'Prva hrvatska LCHF kuharica'

Anita Šupe

Anita Šupe

1. Više povrća, manje tijesta. Umjesto da tanjur i želudac napunite tjesteninom, rižom ili krumpirom, jedite više povrća i zelenja. Kupus, kelj, brokula, cvjetača, špinat, blitva, šparoge, artičoka, raštika i sve ostalo povrće koje pronađete na tržnici bogato je antioksidansima, vlaknima, vitaminima i mineralima, za razliku od krumpira, tjestenine i riže u kojima prevladava škrob.

2. Pšenica nije zdrava namirnica. Danas bazu ljudske prehrane čine proizvodi od pšeničnoga brašna, a to je potpuno pogrešno. Pšenica nije nimalo prirodna iako raste iz zemlje. Ona je genetski modificirana iz komercijalnih razloga kako bi postala otpornija na štetnike, bolesti, klimatske uvjete i pesticide te da bi davala veće urode na manjim površinama. Ova nova pšenica nema veze s pšenicom od koje su naše (pra)bake mijesile kruh ‒ ona je rezultat laboratorijskog eksperimentiranja. Gluten iz ove pšenice uzročnik je velikog broja bolesti, a opijatske tvari iz pšenice stvaraju ovisnost i uzrokuju prejedanje. Osim toga, na svom putu od zemlje do našeg stola pšenica je tretirana stotinama otrovnih kemikalija.

Zašto sve slabije podnosimo pšenicu?

3. Jedite hranu, a ne proizvode. Problem modernog načina prehrane je u tome što više ne jedemo hranu, nego jedemo rafinirane, procesirane prerađevine u šarenim pakiranjima, nutritivno siromašne, pune šećera i kemijskih dodataka. Naše tijelo treba pravu, prirodnu, nutritivno bogatu hranu koja dolazi u svom izvornom, cjelovitom obliku da bi dobilo sve hranjive tvari potrebne za dobro zdravlje i kvalitetan život - kvalitetne bjelančevine, masnoće, vitamine, minerale, fitonutrijente, antioksidanse, vlakna...

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci