Poboljšava koncentraciju, uljepšava kožu, regulira krvi tlak - upoznajte zelenog kralja zimskog tanjura

Špinat je mnogo više od običnog lisnatog povrća. Ova svestrana zelenjava može se jesti na više načina i izvrsna je za vaše zdravlje. Dodajte ga svojoj večeri jednom tjedno ili u salatu i ne samo da ćete biti zdraviji, već ćete i vidjeti da su vaša jela ukusnija i nutritivno hranjivija

Dobrobiti špinata za zdravlje

Špinat je izvrsno povrće za vaše zdravlje. Izgleda kao samo list, ali je prepun minerala i vitamina. Špinat se koristi u mnogim kuhinjama različitih zemalja širom svijeta, ali izvorno je došao s Bliskog istoka.

Pruža brojne zdravstvene dobrobiti, uz nisku kalorijsku vrijednost i visoku hranjivost. Ovo povrće sadrži vitamine A, K, C, B2, B6 i E. Sadrži i magnezij, mangan, folate, željezo, kalij, bakar i kalcij. Međutim, to može imati neke negativne učinke ako patite od bubrežnih kamenaca ili krvnih ugrušaka, pa pripazite ako ih imate.

Bubrežni kamenac nakupina je mineralne soli i kiseline. Špinat je bogat i kalcijem i oksalatima, pa ako ste skloni razvoju bubrežnih kamenaca, to može uzrokovati razvoj uobičajene vrste bubrežnih kamenaca zvanih kalcijevi kamenci. U tom slučaju trebali biste ograničiti unos špinata.

Vitamin K1 čini nekoliko stvari za naša tijela, uključujući pomoć u zgrušavanju krvi. Špinat je povrće s visokim unosom ovog vitamina i stoga može ometati lijekove za razrjeđivanje krvi. Ako uzimate ove lijekove, trebali biste ograničiti i količinu špinata koji jedete.

Pomoć u prevenciji ateroskleroze

Ateroskleroza nastaje otvrdnjavanjem arterija. Lutein koji se nalazi u špinatu može pomoći u smanjenju ateroskleroze i u nekim slučajevima spriječiti srčani i moždani udar. Špinat također može pomoći u smanjenju razine kolesterola i smanjenju masnih naslaga u arterijama.

Djeluje protuupalno

Špinat ima protuupalne spojeve što ga čini vrlo učinkovitim kada je u pitanju smanjenje upala u tijelu. Smanjujući upalu smanjujete i rizik od srčanih problema, gihta, artritisa i mnogih drugih većih bolesti.

Dobar je za vid

Špinat je izvrstan izvor beta karotena, luteina i zeaksantina, a svi oni pomažu vašem vidu. Ovi vitamini pomažu zdravlju očiju, sprječavaju nedostatak vitamina A, čireve na očima i suhe oči. To također može pomoći smanjiti učinke ultraljubičastih zraka i pomoći kod mrene.

Regulira krvni tlak

Špinat ima vrlo visok udio kalija, a siromašan je natrijem. To pomaže smanjiti krvni tlak i regulirati protok krvi.

Neurološke koristi

Budući da je bogat antioksidansima špinat može pomoći u kognitivnim sposobnostima. Ako se redovito jede, špinat može pomoći u smanjenju rizika od Alzheimerove bolesti, poboljšati kognitivne sposobnosti, koncentraciju i živčanu aktivnost.

Dobar za kožu

Antioksidansi su važni za normalan razvoj stanica kože i zdrav tonus kože. Ovo povrće je također izvrsno za proizvodnju kolagena i smanjenje finih linija i bora, pomaže zadržati vlagu i pomaže tijelu kod suhoće kože, psorijaze i akni.

Izvor: wellbeing.com.au

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci