Kvinoja - superžitarica bez glutena

Svjetska zdravstvena organizacija kvalitetu proteina u kvinoji uspoređuje s kvalitetom proteina iz mlijeka. Mogli bismo je stoga nazvati superžitaricom, iako zapravo i nije prava žitarica, nego sjeme lisnate biljke za koju se smatra da je daljnji srodnik špinata

Prednosti

Kvinoja je bogata željezom, kalijem, vitaminima B1, B2, B3 i B6, magnezijem, cinkom, manganom i folnom kiselinom. Ova alkalna namirnica ne sadrži gluten te je idealna za sve koji imaju alergiju ili intoleranciju na taj protein iz pšenice. Zbog bogatstva magnezija idealan je izbor za ljude koji imaju problema s migrenom. Naime, migrena se često povezuje s nedostatkom magnezija u organizmu, a ovaj mineral opušta mišiće i živčani sustav pa pridonosi smanjenju intenziteta boli.

Preporuka

Kvinoju ne vidimo često na policama naših kuhinja. Ako se odlučite koristiti je u vašem jelovniku, valja znati da je prije upotrebe treba dobro isprati hladnom vodom da biste otklonili eventualne ostatke saponina koji joj daje gorkast okus. Tako očišćena, kvinoja ima ugodan okus sličan orahu. Nakon ispiranja, u posudi debljega dna tostirajte je nekoliko minuta da biste joj poboljšali okus te je potom skuhajte u vodi. Kvinoja se obično kuha od 12 do 15 minuta.

Lejla Kažinić Kreho, liječnica i nutricionistkinja

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci