Kako isplanirati jelovnik za čitav tjedan

Prehrana je temelj dobroga zdravlja, no unatoč tomu, u svakodnevnoj se utrci s vremenom često upravo nju zanemaruje i jedu se usputni, nutritivno siromašni obroci. Uz malo planiranja, organizacije i raspodjele poslova moguće je uskladiti brojne obveze i kvalitetnu prehranu te i u ono malo slobodnog vremena što ga imamo spraviti brza, a zdrava jela koja će nam dati sve potrebne hranjive tvari i dugotrajnu energiju

Organizacija

Neprestano smo u vrtlogu svakodnevnih obaveza, no zbog njih nipošto ne smijemo zanemariti svoju prehranu jer upravo će nam ona osigurati dovoljno energije i hranjivih tvari važnih za očuvanje zdravlja. Stoga, iako možda osjećamo zamor od organizacije svakodnevnih aktivnosti, za nju uvijek valja naći vremena.

Organizacija je pola kuhanja: Savjeti za nabavu i čuvanje namirnica

Planiranjem jelovnika, pravodobnom nabavom dovoljne količine namirnica, njihovim praktičnim čuvanjem i podjelom poslova vezanih uz hranu među članovima obitelji, svakodnevno možemo jesti kvalitetne obroke spravljene u toplini vlastitog doma.

Dan po dan: Zdrav meni za sedam dana

Obrok u jednoj posudi

Jedno od najjednostavnijih rješenja nudi novi trend poimanja svakodnevne prehrane, zamjetan i na društvenim mrežama – tzv. bowl, tj. obrok u jednoj posudi. Mnogi gastro blogeri nude bezbrojne varijante kao inspiraciju što staviti u takvu zdravu zdjelu.

Bowl sadrži sve što nam je potrebno: žitarice, mahunarke, povrće – mnogo povrća, osobito sirovog poput salata, uz dodatak sjemenki i orašastih plodova. Obično se tu nađe i kakav umak, a salatu neposredno prije konzumiranja možemo obogatiti preljevom.

Pripremite mahunarke za čitav tjedan

Ideje za povrće u zdravom tjednom meniju

Pripremite žitarice za čitav tjedan

Takvi obroci pravi su zgoditak za naše zdravlje jer nam daju dnevnu dozu vitamina, minerala, proteina, ugljikohidrata i kvalitetnih masnoća. Lako se pripremaju i prikladni su za nošenje na posao. Za doručak se u zdravoj zdjeli mogu kombinirati žitne pahuljice sa svježim i suhim voćem, orašastim plodovima i njihovim maslacima, pekmezom, posnim sirom i različitim sjemenkama, preliveni kravljim ili biljnim mlijekom ili jogurtom.

Samo dvadesetak minuta za pripremu...

Taj trend zapravo proizlazi iz tradicionalne japanske kuhinje na kojoj je zasnovana i makrobiotika. No iako on donosi nešto manje pravila, a više lepršavosti, pokazuje kako obrok današnjeg čovjeka i dalje korijene nalazi u tradicionalnom.

Ako unaprijed pripremimo potrebne sastojke, za superbrzi obrok trebat će nam samo dvadesetak minuta. Tako ćemo i uštedjeti na vremenu i jesti domaću, biranu hranu te sebe i svoju obitelj hraniti prema vlastitim potrebama. Zahvaljujući takvoj pripremi, mnogo ćemo manje hrane bacati, dakle uštedjet ćemo i novac.

Željka Fordren Jambrešić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci