Hrana za mršavljenje

Rezultati dijeta obično su kratkoga daha jednostavno zato što tijelo traži natrag ono što smo mu oduzeli. No, novi pristup, onaj koji savjetuje nutricionistkinja dr. Lejla Kažinić Kreho, može promijeniti naš odraz u zrcalu i, što je još važnije, podržati naše zdravlje. Za vitku figuru birajte namirnice koje ubrzavaju metabolizam i donose sitost

Dijete frustriraju i kratkog su daha

Teško je vjerovati da bilo tko od nas ne poznaje nekoga tko barem jednom u životu nije pokušao izgubiti višak kilograma. Nije za osudu što mnogi od nas tragaju za nekom novom „čarobnom“ dijetom nakon što se udebljaju. No svoje tijelo trebamo gledati, i prihvatiti ga, realistično, umjesto što ga podvrgavamo vanjskim mjerilima koja su često nedostižna. Idealnom težinom trebamo njegovati svoje zdravlje, a ne odraz u zrcalu. Dijete su, uostalom, vrlo frustrirajuće i kratkoga su daha.

Gubitak kilograma koji njima postignemo često je neodrživ. Razlog tome je jednostavan – kad tijelu uskratimo potrebne kalorije, metabolizam se usporava. Na taj se način tijelo prilagođava redukcijskom programu, čak i kad je kalorijski unos manji od 1000 kalorija. Jednom kad ponovo počnemo normalno jesti, debljamo se jer se tijelo naviknulo održavati svoje funkcije s manje energije. To je direktan odgovor tijela na prijašnji, nedovoljan unos hrane. Ovo se događa mnogima.

90 posto ljudi vrati kilograme nakon dijete. I još malo doda...

Istraživači su tako utvrdili da su osobe koje su sudjelovale u TV showu The Biggest Loser (Najveći gubitnik), američkom realityju posvećenom mršavljenju, vratile izgubljene kilograme, i to 13 od ukupno 14 natjecatelja! Prema istraživanju američkog Instituta za zdravlje (National Institute of Health), metabolizam svakog natjecatelja toliko se usporio da se čak šest godina nakon natjecanja nije oporavio.

Natjecatelj koji je 2009. osvojio prvu nagradu i tada bio na vrlo striktnom redukcijskom programu, danas još mora unositi 800 kalorija manje od prosječnog muškarca njegovih godina. Takvo kontinuirano kontroliranje kalorija dugoročno nas može i mentalno i tjelesno iscrpiti te sabotirati naš trud da dođemo do željene težine.

žena hranaReguliranje težine najbolja antiageing terapija

S godinama se naše tijelo mijenja, probava se usporava, no naš odabir hrane direktno će utjecati na to što će tijelo sagorjeti, a što deponirati kao mast. Potkožna mast je zapravo poželjna te ima protektivnu ulogu u našem tijelu. Oni koji imaju više potkožne masti u odnosu na visceralnu mast, odnosno onu koja oblaže unutarnje organe, imaju bolje vrijednosti masnoća u krvi i zdravije krvne žile i srce.

No kad starimo, a pritom jedemo nezdravu hranu i nedovoljno se krećemo, dobra se potkožna mast počinje gubiti, a stvara se visceralna mast. Kad provodim medicinsku analizu tijela u svom savjetovalištu, rezultati mjerenja visceralne masti najviše mi govore koliko je pojedina osoba izložena zdravstvenim rizicima.

Ako imate previše ovih masnoća i povećanu trbušnu masnoću, teže ćete gubiti na težini, a vaše će tijelo ubrzano starjeti. Upravo zato, ako želite usporiti starenje, morate voditi računa o zdravoj tjelesnoj težini.

Poznata studija CALERIE - Comprehensive Assesment of Long-term Effects of Reducing Intake of Energy (Dubinska analiza dugoročnih učinaka smanjenog unosa energije) pokazala je da su osobe s većim viškom tjelesne težine koje su smanjile kalorijski unos do 30 posto značajno smanjile razinu inzulina te umanjile rizik razvoja kardiovaskularnih bolesti. Reguliranje težine je, stoga, učinkovita prirodna antiageing terapija kojom možemo prevenirati ili odgoditi razvoj bolesti koje dolaze sa starenjem.

Povremeno gladovanje

Danas je znanstvenicima sve zanimljivija metoda povremenog gladovanja, kad se kalorijska vrijednost umanjuje, daje se zasluženi odmor gušterači i jetrima, no istovremeno se tijelo hrani supernutrijentima. Upravo na osnovi ovih istraživanja i rezultata moga istraživanja na londonskom Kings Collegeu kreirala sam u svom Doctor Nutrition Baru Dr. NB Detox pakete. Neki savjetuju da ovakve povremene postove provodimo barem jedanput tjedno, no moja preporuka je dva puta u tjednu.

Istraživanja pokazuju da su težinu gubile one osobe koje su jedan dan unosile vrlo restriktivnih 500 - 600 kalorija te idući dan unosile 2500 kalorija, no istovremeno im se metabolizam ubrzao, a ne usporio, kako se inače očekuje prilikom restriktivnih dijeta. To znači da ćemo potaknuti učinkovitije sagorijevanje masti ako tijelo naviknemo na određeni broj kalorija pa ga onda dvaput tjedno „iznenadimo“ jako niskim kalorijskim unosom!

Iskustva s mojim pacijentima to i potvrđuju te rezultate ovakvoga dijetetskog programa već dulje vrijeme pratim medicinskim analizama tijela, pri čemu svjedočim prirodnom „vraćanju metaboličkih godina“, boljoj hidriranosti tijela, zdravijoj razini visceralne masti i održavanju mišićne mase.

Evo mojih praktičnih savjeta za reguliranje težine:

Namirnice koje potiču mršavljenje

Strategije za ubrzavanje metabolizma

10 namirnica s najvećim indeksom sitosti

Kako pripremiti obrok visokog indeksa sitosti, a niskog glikemijskog indeksa?

Pravilno tempiranje obroka - put do idealne težine

Lejla Kažinić Kreho, liječnica i nutricionistkinja

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci