Domaći kefir od kefirnih zrnaca puno zdraviji od kupovnog jogurta

Probiotičke bakterije koje žive u crijevima igraju presudnu ulogu u jačanju imuniteta i zaštiti zdravlja. Poremećaj crijevne flore odgovoran je za niz zdravstvenih problema, a nutricionistkinja Anita Šupe otkriva koji su to problemi i kako može pomoći domaći kefir od kefirnih zrnaca

Crijeva presudna za zdravlje

Danas je poznato, a medicinski je i znanstveno potvrđeno, da su zdrava crijeva i pravilna i potpuna probava hrane presudni za dobar imunitet i očuvanje zdravlja. U našem se probavnom sustavu nalazi se oko kilogram i pol bakterija koje predstavljaju najmanje 80 posto ukupnog imuniteta. Mliječno-kisele bakterije, laktobakterije ili probiotičke bakterije koje žive u crijevima, igraju presudnu ulogu u jačanju imuniteta i zaštiti organizma od raznih bolesnih stanja.

Međutim današnja moderna neprirodna prehrana koja obiluje šećerom, škrobom, drugim industrijskim prerađevinama i raznim kemikalijama, a koja je istovremeno vrlo siromašna namirnicama koje sadrže probiotičke bakterije, doprinosi narušavanju crijevne flore.

Nezdrava crijevna flora može prouzročiti i psihološke probleme

Poremećaj crijevne flore znači loš bakterijski sastav i nedostatak "dobrih bakterija" koji dovodi do prekomjernog množenja loših bakterija i gljivica, što uzrokuje razne probavne tegobe (napuhanost, bolove u crijevima, proljev, zatvor), ali i brojne druge ozbiljne bolesti. Poremećaj crijevne flore dovodi do nepotpunog iskorištavanja nutrijenata iz hrane te do stvaranja toksičnih tvari koje proizvode loše bakterije i gljivice.

Ovo također može dovesti do sindroma propusnosti crijeva što znači da se nepotpuno razgrađene molekule hrane kroz stjenke crijeva apsorbiraju u krvotok i uzrokuju imunološki odgovor tijela, što dovodi do autoimunih bolesti. Prekomjerni unos ugljikohidrata iz hrane (šećera i škroba), u kombinaciji s neravnotežom crijevne flore, dovodi do vrenja šećera i stvaranja alkoholnih para koje krvotokom dospijevaju do mozga i vrlo štetno djeluju na djecu čiji je mozak tek u razvoju.

Sve veći broj stručnjaka smatra da upravo disbioza crijeva (nezdrava crijevna flora, tj. loš sastav crijevnih bakterija) uzrokuje psihološke poremećaje ponašanja kod djece, između ostalih ADHD, disleksiju, dispraksiju i autizam.

Antibiotici, kontracepcijske pilule

Loš sastav crijevne flore nije posljedica samo krive prehrane nego se može naslijediti već prilikom rođenja, budući da dijete koja se rađa dobiva svoje prve crijevne bakterije od majke. Također, stresni način života i često korištenje antibiotika i hormonalnih kontracepcijskih sredstava narušava sastav crijevne flore.

Zdrava crijeva s normalnom crijevnom florom znači manju osjetljivost na toksine i kemikalije iz hrane. Nažalost, velika većina ljudi ima poremećenu crijevnu floru zbog pretjeranog unosa ugljikohidrata i zbog nedovoljnog unošenja probiotičke hrane. Svaki zdravstveni problem trebao bi se rješavati na način da mu se otkrije i ukloni uzrok, a ne tako kako se danas prakticira – suzbijanjem simptoma.

Kupovni i domaći fermentirani proizvodi

Loša crijevna flora uzrok je puno većem broju bolesti nego što se misli, pa ozdravljenje crijeva i uspostava normalnog sastava crijevnih bakterija dovodi do mnogih zdravstvenih poboljšanja. To se postiže prvenstveno smanjivanjem unosa ugljikohidrata (šećera i škroba) putem hrane te obveznim i svakodnevnim unošenjem namirnica koje obiluju probiotičkim bakterijama. To su fermentirani mliječni proizvodi i fermentirano (ukiseljeno) povrće.

No ovdje trebamo biti oprezni, jer industrijski proizvodi koji su navodno obogaćeni probiotičkim kulturama najčešće sadrže šećer ili njegove jeftine zamjene: glukozni, fruktozni ili škrobni sirup, a probiotičke kulture tek u tragovima. Probiotici se danas mogu kupiti i u tabletama, ali nije sasvim sigurno da imaju tako dobar učinak kao prava hrana. Najbolja namirnica koja nam osigurava obilje dobrih probiotičkih kultura i izgradnju normalne crijevne flore je domaći kefir.

Kako se izrađuje domaći kefir od kefirnih zrnaca pročitajte ovdje

Anita Šupe, nutricionistkinja

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci