Chia sjemenke

Bogat su izvor esencijalnih omega-3 i 6 masnih kiselina, čiste crijeva i hidratiziraju tijelo, ali čekajte pravo vrijeme za njih kao naša kolumnistica, savjetnica za prehranu sirovim namirnicama Marijana Pontoni

Male a moćne

Chia sjemenke izgledaju poput sićušnih dinosaurovih jaja, no neka vas ne zavara veličina: ove sjemenčice bogat su izvor esencijalnih omega-3 i 6 masnih kiselina. Osim toga, budući da su hidrofilne, u dodiru s tekućinom stvaraju gel koji oblaže sluznicu želuca i usporava pretvorbu ugljikohidrata u jednostavne šećere, čime su idealna nadopuna u prehrani dijabetičara. Svojstvo zadržavanja tekućine itekako će nam dobro doći tijekom ljetnih mjeseci jer na taj način povećavaju hidratiziranost organizma. Nemojmo zaboraviti da su i izvanredan čistač crijeva te su tako savršen saveznik uredne probave.

Voli me, ne voli me...

...doista tako bi se mogao ponekad opisati naš odnos s određenim namirnicama. Ja sam tu lekciju naučila preko chia sjemenki.

Kada sam tek ulazila u svijet sirovojedstva, vjerovatno i kao svatko drugi, tražila sam autoritete kojima mogu vjerovati i revno isprobavala njihove. Većina informacija o sirovojedstvu dolazi s područja SAD-a, jer su njihovi sirovojedci najglasniji. Važno je imati na umu da najglasnije ne znači i najbolje za vas. Dakle, američki zagovornici sirovog načina prehrane inzistiraju na raznolikosti namirnica, a to nerijetko znači i kupovanje supernamirnica i dublje posezanje u novčanik. Ponekad je vrlo nezgodno nešto isprobati jer biste trebali kupiti pola kilograma nečega za što niste sigurni da će vam biti ukusno i da će to vaše tijelo prihvatiti.

Kategorija - nije za mene

Sa chia sjemenkama imala sam sreću da sam pri kupovini literature dobila malu vrećicu s uzorkom sjemenki. Unutra je bilo dovoljno da tjedan dana oprezno isprobavam tu novu namirnicu u koju se gotovo svaki sirovojedac zapadnog svijeta zaklinjao. Pa, mogu reći da su svi oni bili u krivu, barem tada. Naime, chia sjemenke izazivale su mi vrhunske vrtoglavice - doslovno bi mi glava lebdjela pola metra nad tijelom i nikako da se sretnu. Tako sam ja chia sjemenke stavila u kategoriju: nije za mene.

Nakon godina sirovojedstva, prošloga mjeseca sam u kupnji primjetila chia sjemenke i pomislila: Zašto ne pokušati ponovo? Pokušala sam ih jesti tako da sam u zdjelicu sa žlicom chia sjemenki umakala bananu i oduševila sam se. No najdraže su mi kada ih "zblendam" u pjenušavim gustim napitcima kojima, osim nutrijenata, daju i osobenu teksturu. Izgleda da smo se na kraju pomirile chia sjemenke i ja.

Recept

Tako i vama preporučujem: samo zato što vam netko kaže da biste to morali jesti, ne znači da tako mora i biti. Ako vam tijelo nešto ne prihvaća, nemojte na tome inzistirati. Tu namirnicu jednostavno zanemarite na neko vrijeme pa je kušajte poslije i provjerite jeste li još uvijek u neskladu ili vam tijelo reagira povoljno.

Pjenušavo mlijeko od suncokreta
(za 1 l mlijeka)
4 žlice suncokretovih sjemenki (ako imate slabiji blender, obavezno ih namočite barem 3-4 sata)
1 žlica chia sjemenki
3 žlice meda
1 cm mahune vanilije (ako imate slabiji blender, upotrijebite samo kavijar vanilije ili prah sušene mahune)
1 l vode

Sve dobro izmiješati u blenderu i odmah uživati. Ovako pripremljeno mlijeko bit će pogodno za konzumiranje tijekom 1 dana.

Marijana Pontoni

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci