Bez mesa?

Postoje brojne teorije zašto je dobro jesti meso, no još je više onih koje tvrde da ga treba konzumirati u što manjim količinama ili pak izbjegavati. Istina je, kao i uvijek, negdje na pola puta

KAKO I KOLIKO

O tome koliko je vegetarijanstvo zdravo, napisano je mnogo znanstvenih članaka i o tome treba razmišljati nepristrano. Činjenica jest da ima vegetarijanaca koji obole na isti način kao i oni koji svakodnevno konzumiraju meso. S druge strane, evidentno je da biljne namirnice donose u tijelo manje štetnih sastojaka (ostataka teških metala, dioksina, pesticida…), i to zato što se one pretežno otapaju u masnoćama životinjskog podrijetla.

Gledajući iz te perspektive, vegetarijanstvo je sigurno jedan od zdravijih načina prehrane modernog doba, no jednako tako istina je da meso, riba ili mliječni proizvodi neće štetiti organizmu ako se konzumiraju u malim, ograničenim količinama. Dakle, koliko je zdrava bezmesna prehrana ovisi o upućenosti pojedinaca koji se odluče za takav način života. Nedostatnim unosom određenih makro i mikronutrijenata svoj organizam možemo dovesti u stanje propadanja, a da bismo to izbjegli, treba dobro poznavati sastav biljnih namirnica.

PRIRODNI ANTIBIOTIK

Tempeh je namirnica nastala fermentacijom cijelih sojinih zrna koja organizmu osigurava potrebne nutrijente i podiže vitalnost. Dobiva se fermentacijom lagano kuhanog sojinog zrna. Izrazito je bogat izvor bjelančevina pa može zamijeniti bjelančevine životinjskog podrijetla. Niskokalorična je namirnica i ne sadržava nimalo kolesterola. Minerala (kalcija, željeza, magnezija, fosfora), vitamina iz B skupine i vlakana ima u izobilju. Zahvaljujući fermentaciji, tempeh sadržava prirodni antibiotik koji sprječava infekcije crijeva.

UKUSNI KRUH

Pir je jedna od najstarijih, ali u svakodnevnoj upotrebi gotovo zaboravljenih žitarica. Sadržava vrijedne aminokiseline u odličnom sastavu, ugljikohidrate, masti, vitamine B skupine, vitamine E i K te mnogobrojne minerale (željezo, fosfor, kalcij, magnezij). Od pira se pripremaju različita jela, a u kombinaciji s drugim brašnima peče se i delikatesni kruh. Bitno je i napomenuti da je vrlo mali postotak ljudi alergičnih na pšenicu alergičan i na pir.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci