6 supernamirnica za podršku vašem mentalnom zdravlju

Ono što odlučimo unijeti u svoje tijelo može izravno utjecati na naše mentalno zdravlje. Istraživanja su pokazala da su određeni vitamini i minerali u hrani koju jedemo sposobni poboljšati naše mentalno zdravlje i ublažiti simptome stresa, tjeskobe i depresije. Važno je jesti zdravu hranu kako za naše fizičko tako i za mentalno zdravlje. Evo 6 najboljih prehrambenih namirnica koje biste trebali unijeti u svoju prehranu

Masna riba

Masna riba sadrži omega-3 masne kiseline koje poboljšavaju pamćenje i smanjuju tjeskobu. Omega-3 masne kiseline nevjerojatno su učinkovite u tijelu na mnogo načina i ključne su za rad mozga. Poznato je da smanjuju simptome depresije i druge poremećaje raspoloženja. Ove ribe najviše obiluju omega-3 masnim kiselinama:

  • Losos
  • Srdele
  • Skuša
  • Tuna

Za vegetarijance ili vegane sjemenke lana, chia sjemenke i orasi izvrstan su izvor omega-3 masnih kiselina za poboljšanje zdravlja mozga.

Lisnato povrće

Lisnato povrće sadrži puno folne kiseline. Nedostaci folne kiseline i drugih vitamina B skupine povezani su s nesanicom, depresijom i umorom. Dovoljna količina zelenog lisnatog povrća pomoći će u borbi protiv depresije i drugih stanja mentalnog zdravlja. Ovo povrće idealno je za optimalno mentalno zdravlje:

  • Špinat
  • Kelj
  • Raštika
  • Rimska salata

Bobičasto voće

Bobičasto voće je izuzetno bogato antioksidansima i ima mnoštvo blagodati za naše tijelo i mozak. Antioksidansi su izvrsni u borbi protiv slobodnih radikala, smanjenja upala i obnavljanja oštećenih stanica. Istraživanja pokazuju da postoji veza između problema s mentalnim zdravljem i slobodnih radikala. Utvrđeno je da antioksidansi u bobičastom voću olakšavaju simptome anksioznosti i depresije. Isprobajte ovo voće za unos dovoljne količine antioksidansa.

  • Jagode
  • Borovnice
  • Maline
  • Kupine 

Fermentirana hrana

Istraživanja pokazuju da je zdravlje crijeva izravno povezano s mentalnim zdravljem. Prebiotici i probiotici u fermentiranoj hrani utječu na zdravlje crijeva. Utvrđeno je da fermentirana hrana utječe na iste dijelove mozga kao i neki antidepresivi. Dodavanje više fermentirane hrane u prehranu može ublažiti simptome depresije i tjeskobe. Ovo su neke od namirnica koje trebate jesti za zdravija crijeva i um.

  • Jogurt
  • Kimchee
  • Kiseli kupus
  • Kombucha

Kakao

Kakao postoji već stoljećima i ima brojne zdravstvene prednosti. Prepun je hranjivih sastojaka i prirodnih spojeva koji podižu vaše raspoloženje, povećavaju pamćenje i cjelokupnu funkciju mozga. Također sadrži magnezij koji snižava kortizol što rezultira nižom razinom stresa. Tamna čokolada ima veći postotak kakaa od mliječne, što je čini čišćom. Za kakao u najčišćem obliku odaberite sirovi kakao. Sljedeći put kad zaželite nešto slatko, uzmite malo tamne čokolade.

Kurkuma

Studije su pokazale da su upale u tijelu povezane s mnogim stanjima mentalnog zdravlja. Kurkumin je prirodni spoj kurkume koji može smanjiti upalu i ublažiti simptome stresa i depresije. Kurkuma je začin koji se često nalazi u indijskoj hrani i koji se lako unosi u prehranu. Dodajte je jajima, varivima ili uživajte u zlatnom mlijeku s kurkumom.

Hrana koju treba izbjegavati

Kao što mnoge namirnice mogu pozitivno utjecati na naše fizičko i mentalno zdravlje, postoje i namirnice koje mogu negativno utjecati na nas. Istraživanja pokazuju da je zapadnjačka prehrana bogata šećerom i prerađenom hranom povezana sa simptomima depresije. Ova hrana može dovesti do umora i pogoršati simptome depresije, pa ju je nabolje izbjegavati:

  • Procesirana hrana
  • Šećer
  • Alkohol
  • Zasićene masti

Zaključak

Ako zaista brinete o mentalnom zdravlju, naučite jesti cjelovite namirnice, kako biste dobili potrebne vitamine i minerale. Ako patite od anksioznosti, depresije ili bilo koje vrste emocionalnih problema, možda je potrebno razgovarati s terapeutom. Osim što će vam biti podrška dat će vam i savjete za probleme s kojima se suočavate.

Izvor: artofhealthyliving

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci