6 koraka do svjesnog jedenja

Ako ste spremni osloboditi um i početi vjerovati signalima koje vam šalje tijelo, u svoj život možete unijeti više prisutne pomnosti nekim jednostavnim ritualima. Počnite već u kuhinji, a nastavite za stolom, prema savjetima life & nutrition coacha Dubravke Fazlić, koja kaže da lakše primjećujemo ono što nam odgovara ako svjesno jedemo i kuhamo – jer naše tijelo najbolje zna što je za nas dobro

1. Svjesno jedenje počinje planiranjem. Razmislite što ćete jesti tijekom dana pa pažljivo i svjesno odaberite namirnice – svaki korak je prilika da budete prisutni. U ovom se trenutku možete i pitati zašto želite jesti kako biste naučili razlikovati stvarnu (fizičku) glad od emocionalnih okidača.

2. Postavljanje namjere. Hranu obično povezujemo s hranjivošću i kalorijama, zaboravljajući energiju koju joj prenosimo dok kuhamo. Bez obzira na to koliko vam je kaotičan dan, odlučite da ćete s ljubavlju, pažnjom i mirom spraviti obrok. Primjerice, vaša namjera može biti da s obitelji provede kvalitetno zajedničko vrijeme za stolom uz hranu koja je za njih pripremljena s ljubavlju.

3. Zahvalnost na hrani. Dio svjesnog kuhanja uključuje i osjećaj zahvalnosti prema zdravoj i kvalitetnoj hrani koju imate na raspolaganju i koju si možete priuštiti. Dok gulite, sjeckate i pripremate, razmišljajte: odakle su došle te namirnice, koliki su put prešle do vašeg stola, koji se nutritivni sastojci nalaze u njima...

4. Fokusiranost na trenutak. Kuhanje uz glazbu ili neku TV emisiju može biti zabavno, ali to su distrakcije koje vas odvlače od iskustva pomnosti. Stoga, isključite sve aparate oko sebe i u tišini osluškujte zvukove koji nastaju prilikom kuhanja, primjećujte boje i arome namirnica, mijenjanje njihovih tekstura... Pokušajte biti fokusirani na sam trenutak, kao da je to jedina stvar koju ćete ikad morati napraviti.

5. Uživajte u jedenju. Umjesto da obrok bude samo još jedna obaveza koju jedva čekate prekrižiti na podužoj listi zadataka i nastaviti dalje, dajte svom umu i tijelu stanku koja im je potrebna. Sjednite za stol i uživajte u jelu bez ikakvih distrakcija. Tako ćete postati opušteniji i više fokusirani na sam čin jedenja i uživanja u hrani.

6. Usporite i žvačite. Što god jedete, zastanite na trenutak i uživajte u svakom zalogaju. Usporite, dobro sažvačite svaki zalogaj jer probava počinje u ustima. Kratke pauze između zalogaja i žvakanja hrane pomoći će vam da punije osjetite okuse, hranu ćete temeljitije probaviti i lakše ćete primijetiti da ste se zasitili – prije nego što se prejedete jer mozgu treba neko vrijeme da registrira čin hranjenja kako bi poslao signal tijelu da je sito.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci