Ne vježbajte jogu pod klimom i drugi savjeti zagrebačkog učitelja joge za vježbanje po vrućinama

Dario Mišković, zagrebački učitelj joge i direktor Medical Yoga Centra objašnjava kada je najbolje vježbati jogu po ljetnim vrućinama te kako izbjeći nelagodu tijekom vježbanja

Pitanje koje se postavlja

Stigle su nam vrućine i time pitanje: „Kada vježbati jogu?“

Odgovor je više nego jednostavan: „Kad vam najviše paše!“

Joga se u Indiji vježbala rano ujutro, ne zato što su se oni budili sami od sebe u 4 sata, nego zato što je tamo tada dosta hladnjikavo ugodnih 25 stupnjeva. Mi, u našem podneblju, imamo malo više sreće i možemo, praktički, vježbati jogu bilo kada.

Idealno bi bilo vježbati na sobnoj temperaturi (20 – 24 stupnja), ali neće nam se ništa loše dogoditi ako vježbamo jogu nekad na višoj temperaturi. Da ne duljim, napisati ću par primjera vježbanja joge i na što treba paziti.

Krenimo...

Rano ujutro – najbolje vrijeme jer je to najhladniji dio dana. 

Kasno navečer – drugi najbolji dio dana.

Noć – isto tako odličan što se tiče temperature, ali javite mi se radi nesanice jer je dobar san bitniji od sata joge.

U sobi/dvorani kad je vruće – sve je uredu, čak vam ni voda ne treba no slobodno ju imajte ako imate niski tlak ili ako ožednite. Soba neka je prethodno prozračena jer nitko ne želi vježbati u vrućem prostoru koji je još i zagušljiv.

Vani u hladu – najbolje mjesto za vježbanje joge! Čak vam ni prostirka ne treba.

Vani na suncu (poznatije kao zvizdan) – ozonski omotač, rak kože, crvenilo, hipertermija, sklizanje na prostirci... totalno nepotrebno kako i „Hot yoga“. Jer kako kaže stara indijska uzrečica za asane: „Sthira sukham asanam“ što bi u prijevodu značilo „stabilan ugodan položaj“. To isto tako vrijedi za cijelu joga praksu i sve njezine aspekte. 

Kada ne raditi jogu?

Ne radite jogu na propuhu (poznatijem pod nazivom „Promaja“). Ja nisam relevantan za objasniti niti vas mogu zastrašiti toliko opisom propuha, pa vam savjetujem da pitate bilo koju baku. Zahvalit ćete mi kasnije i vjerujte im na riječ. Isto vrijedi i za vježbanje pod klimom.

Prvo ohladite prostoriju i učinite ju najboljom mogućom i onda krenite sa svojom joga praksom. 

Ako je vruće, nosite minimalnu količino odjeće koja je ugodna i udobna i koja vam ne smeta. Osim kada ste „u društvu“. Ako vježbate u grupi, znate kako se trebate obući.

Moramo slušati svoje tijelo

Joga bi trebala biti ugodna praksa. No nekada ne možemo imati takve uvjete i nije nikakav problem malo izaći iz komforne zone. Ništa nam se neće dogoditi ako i odradimo sat joge na 30+ u zvizdan na suncu, niti ako ju odradimo na -5 bez jakne. 

I ako se nađemo u takvim situacijama, moramo prvenstveno slušati naše tijelo. Ako osjetimo vrtoglavicu, slabost, početak hiper ili hipotermije ili bilo šta nelagodno... ne junačimo se da bi završili praksu nego prekinemo ili ju uopće ne odradimo.

Malo toplije vrijeme ili malo hladnije neće nam napraviti ama baš ništa loše.

Ugodno vježbanje, budite mi zdravi i sretni i za sva druga pitanja da bi vam joga postala ili ostala dio svakodnevnice, slobodno mi se javite!

Više o autoru saznajte na medical-yoga.com

Dario Mišković

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci