Pilates: pitanja i odgovori

Mirela Anić, ovlaštena trenerica i instruktorica pilates metode, odgovorila nam je na najčešća pitanja vježbača pilatesa

Primjenjuje li se pilates u profesionalnom sportu?

Pilates se u drugim zemljama već dugo primjenjuje kao dio opće kondicijske pripreme sportaša, zbog sprječavanja sportskih ozljeda i povećanja učinkovitosti u konkretnom sportu. Osmišljava se posebno za svaki sport, tako da ono što se najviše troši u određenom sportu poveća svoju stabilnost i da se sanira mišićni disbalans, što je česta posljedica. Kod nas se naslućuju tek tragovi primjene pilatesa u sportu, ali je problem u nedovoljnom obrazovanju trenera koji se libe dodatnog specijalističkog obrazovanja pa određene dijelove pilatesa primjenjuju pogrešno i nedovoljno. Nadam se da će se ovaj trend uskoro promijeniti te da će i naši sportaši imati velike koristi od pilatesa, kao što imaju njihovi inozemni kolege.

Zašto pilates uvijek vežemo uz vježbe s velikom loptom?

Popularizacijom pilatesa u Hrvatskoj stvorile su se neke predrasude koje je danas teško izbrisati. Osim one da je to nekakvo istezanje za žene, nastala je i ona o velikoj lopti kao glavnom i jedinom rekvizitu, što je opet išlo u korist onoj prvoj predrasudi. Iako se velika lopta, kao pokretna baza oslonca, često upotrebljava, ona je ipak samo jedan u nizu rekvizita. Dapače, ona je pomagalo novijeg datuma. Uz nju, tu je mnogo nestabilnih baza, rekvizita za snagu i sprava, što zajedno čini smisao ove metode i pomaže u postizanju velikih rezultata kod rekreativaca i sportaša.

Je li trening učinkovitiji ako nakon njega osjetim bolove u mišićima?

Treninzi koji često završavaju velikim bolovima u mišićima nisu dobri. Oni su očekivani nakon dugih stanki bez treninga, kod izmjene programa ili primjene neke nove vježbe, otpora ili načina. No ako se u ustaljenim režimima javljaju stalno, riječ je o pogrešnom doziranju opterećenja. Posebnost treninga pilatesa očituje se u pravoj mjeri, što istodobno relaksira, puni energijom i odmara za daljnje obveze. Zbog uključenosti daha u svaku vježbu i zbog posebne pozornosti koja se daje fazama istezanja mišića (nakon njegova jačanja), vježbač bi trebao imati osjećaj da nakon treninga može odraditi još jedan. Sam trening treba biti dovoljno zahtjevan i primjereno intenzivan, ali ne smije uzrokovati dugotrajnu bol u mišićima, nakupljanje mliječne kiseline, zamor mišića te na kraju nemotiviranost vježbača.

 

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci