Kako se izvode asane: Kobra

Kobra isteže područje ramena, vrata i trbuha, jača leđnu muskulaturu, poboljšava pokretljivost donjeg i srednjeg dijela leđa, potiče cirkulaciju, smanjuje stres i umor, povećava kapacitet pluća

Simbolika zmije

Zmije, naročito kobre, zauzimaju posebno mjesto u indijskoj mitologiji. Prema jednoj priči, cijeli svijet leži na jednoj velikoj sklupčanoj zmiji, Anantni (beskonačnost).
Šiva, otac joge, često se prikazuje kako nosi zmije oko vrata poput ogrlica, što je bio i jedan od razloga zašto se nije svidio roditeljima svoje odabranice Sati. Zmije su mistične, dugovječne, što ih čini i simbolom ponovnog rađanja. One su nositeljice mudrosti, brze kada je to potrebno, a mirne kada u blizini nema opasnosti.

Patanjali, tvorac Yoga Sutre, jednog od najznačajnijih djela vezanih uz filozofiju joge, također se prikazuje kao poluzmija-polučovjek. Prema legendi, smatra se da je bio inkarnacija Anantne ili da je pripadao mitskom plemenu zmijolikih ljudi Naga, koji su živjeli pod zemljom te čuvali drevna znanja i zakopano blago – slično zmajevima u europskim mitologijama.

Energija u našoj kralježnici u nekim se filozofskim pravcima često prikazuje kao zmija koja spava u području trtice. Ako se pomoću joge i meditacije probudi energetski potencijal koji u nama spava, energija poput zmije putuje duž kralježnice kroz ostale energetske centre i dok dođe do glave, „probudi“ nas. U tom trenutku događa se prosvjetljenje, tj. postajemo apsolutna svijest. Iz tog razloga često možemo vidjeti i kipove Buddhe sa zmijama iznad glave. Dok izvodite ovu pozu, obratite pažnju na osjete u kralježnici, mislite o tome možete li plesati poput zmije, koje biste „otrove“ željeli neutralizirati uz pomoć joge te koja blaga i mudrost nosite u sebi.

IZVOĐENJE:
Legnite na pod licem okrenutim prema prostirci. Nap­nite mišiće nogu, ispružite koljena. Dlanove postavite na pod u visini grudiju te udišući podignite trup od poda. Trtica neka „putuje“ prema pubičnoj kosti. Spustite ramena i lopatice. Dlanovi su aktivni, a laktovi malo savijeni. Bradu podignite lagano prema gore te pogled usmjerite prema vrhu nosa. Otvorite područje oko srca. Dišite duboko i mirno, promatrajte mikropokrete koji se događaju u tijelu sa svakim udahom i izdahom...

Irena Bartolec

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci