Joga za oporavak od bolesti i trauma

Kad se ljudi suoče s bolešću, nesrećom ili traumom, reakcije su različite. Posve je prirodno da se javljaju strah i tjeskoba, otpor, neizvjesnost… Pokreću se mnogobrojni, snažni osjećaji. Upravo zato bolest je za mnoge neka vrsta buđenja. Suočeni s činjenicom da je dotadašnji način života završio, trebamo donijeti važne odluke. Što i kako je moguće promijeniti da bismo ozdravili, no još važnije − kako postići spremnost i odlučnost da se promjene naprave? Uz medicinsko liječenje, ima mnogo načina da pomognemo sami sebi. Joga je jedna od odličnih metoda jer je njen pristup sveobuhvatan. Joga istovremeno tretira tijelo, um i osjećaje…

Umjesto u uredu, završila sam u bolnici...

Kad sam jednog subotnjeg jutra, prije puno godina, krenula automobilom na posao, nisam ni slutila da ću umjesto u uredu, završiti u bolnici. U prometnoj nesreći dobila sam potres mozga, a trzajna ozljeda vrata ozbiljno je oštetila moje vratne kralješke. Mjesecima nakon fizikalne terapije osjećala sam teške vrtoglavice zbog kojih nisam mogla ustati iz kreveta.

Sjećam se osjećaja nemoći i straha da vrtoglavica nikad neće prestati. U toj mi je situaciji pomoglo moje jogijsko iskustvo. Puno sam koristila posebne tehnike disanja. Već me samo disanje smirivalo i podsjećalo na to kako ništa nije trajno, da se sve neprestano mijenja, pa će se i moje trenutačno stanje promijeniti.

Čim je vrtoglavica popustila, dovoljno da mogu koliko-toliko stabilno stajati i hodati, počela sam vježbati asane. Isprva je bilo vrlo teško jer bi me hvatala mučnina prilikom svakog spuštanja u pretklon i podizanja u stojeći položaj, a svi balansi – asane kojima se razvija osjećaj ravnoteže – bili su mi u početku neizvedivi.

joga

Poticaj da uporno vježbam

Kako je joga bila važan dio mog života, nisam željela odustati. Usto, joga me naučila i tome da budem nježna prema sebi, osluškujem tijelo, osjetim što mu treba i gdje su u tom trenutku njegove granice. Malo-pomalo, u nekoliko mjeseci polaganog i ne uvijek ugodnog vježbanja, osjećala sam da imam sve više snage i sve bolji osjećaj ravnoteže. Bez obzira na to kako sam se loše osjećala na početku vježbanja, na kraju bih osjećala golemu razliku.

Osjećaji unutrašnje svježine i vitalnosti, snage i smirenosti bili su najbolji poticaj da uporno vježbam. Vrtoglavice su prestale, mišići cijelog tijela, a posebno oni uz kralježnicu, učvrstili su se i dali odličnu podršku ozlijeđenim dijelovima tijela. Svakog sam dana sve više uživala u vježbanju i osjećala da mogu pojačati tempo, hrabrije i snažnije pomicati unutrašnje granice. Duboko vjerujem da se bez vježbanja joge ne bih potpuno oporavila nakon ozljede.

Daniel Dubičanac: Jogom sam postigao nemoguće

Joga ima višestruke koristi za bolesne osobe

Znanstvena istraživanja pokazuju da joga ima višestruke koristi za bolesne osobe. Ona je odlična potpora tijekom liječenja i na putu oporavka. Istraživanja koja su provedena na Medicinskom fakultetu sveučilišta Harvard (Harvard Medical School) i na sveučilištu Duke pokazuju da joga umanjuje stres i tjeskobu, što posljedično snižava broj otkucaja srca i krvni tlak te poboljšava disanje.

Pokazalo se da su pacijenti koji prakticiraju jogu manje osjetljivi na bol pa lakše podnose nužne medicinske tretmane. Pacijenti bolje spavaju, a uz povoljne fizičke aspekte vježbanja, postaju i emotivno stabilniji. Zaključak istraživanja s Dukea doslovno kaže: „Jogijsko disanje, koje se definira kao kontrola kretanja daha, pokazuje pozitivne učinke na funkciju imunosnog sustava, neravnotežu autonomnog živčanog sustava i psihološke poremećaje uzrokovane stresom.“

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci