Joga na ljuljačci - zdravlje i veselje

Jedna je naizgled jednostavna sprava učiteljici joge, Zagrepčanki Christiani Igbeki, okrenula život naglavce. Doslovno i u prenesenom smislu. Ljuljačka za jogu ili yoga swing pruža posve novo iskustvo vježbanja i nosi brojne zdravstvene koristi, ali i budi dijete u vama i potiče na promjene

Puno više od ublažavanja bolova u leđima i vratu

Otkad znam za sebe, fascinira me pokret. On je za mene mnogo više od automatske kretnje i različite načine izražavanja pokretom istražujem od malih nogu – od klasičnih timskih sportova i dvoranskih plesova te biljara do joge, akrobacija u paru i na svili, plesa oko šipke i tajlandske jogijske masaže.

No jedan mi je, na prvi pogled jednostavan rekvizit doslovce okrenuo život naglavce – promijenio moj poslovni put, probudio duboko zatomljenu kreativnost, hrabrost, veselje i snagu. Zove se ljuljačka za jogu ili yoga swing. Otkrila sam je na internetu, kao reklamu za ublažavanje bolova u leđima i vratu, no vidjevši je, postalo mi je jasno da pruža mnogo više dobrobiti za tijelo i iznad svega puno zabave. Nakon nekoliko mjeseci istraživanja ljuljačke u svom domu, odlučila sam produbiti znanje i u Amsterdamu završila instruktorski tečaj. Otad u mom životu više ništa nije isto.

swing jogaBez gravitacije, bez rizika

Prkošenje gravitaciji i pomicanje granica ljudskog tijela postoje otkako je čovjeka, a najraniji zapisi o jogi i inverzijama, obrnutim položajima u kojima su nam kukovi iznad razine srca, poput stoja na glavi ili svijeće, sežu unatrag 5000 godina.

Prikazi isklesanih cirkuskih akrobata iz 19. stoljeća svjedoče o kontinuiranoj potrebi održavanja tjelesne forme korištenjem tehnika otpora i vlastite tjelesne mase na brojnim domišljatim rekvizitima poput trapeza, ruča, trampolina, svile, stupova…

Razvojem tehnologije, danas smo primorani na sjedilački način života koji uzrokuje razne zdravstvene tegobe. Najčešći su bolovi u leđima, posebice u lumbalnom dijelu kralježnice, te napetost u mišićima ramena i vrata.

Poznato je da gravitacija utječe na nas od trenutka kad ustanemo iz kreveta do odlaska na počinak, kad smo i niži nego što smo bili nakon ustajanja. Leđni, abdominalni i zdjelični mišići, zaduženi za pravilno držanje kralježnice i zdjelice, posebno su zanemareni.

Dekompresija i inverzija

Dok sjedimo, abdominalni i zdjelični mišići potpuno su opušteni, pri čemu kralježnica i leđni mišići trpe 150 - 250 posto veću kompresijsku silu od one dok stojimo. Pokušaji olakšanja tih tegoba doveli su, među ostalim, i do dekompresijske terapije, odnosno rasterećenja prostora između kralježaka.

Upravo na tragu toga, početkom 90-ih godina javljaju se prve verzije yoga swinga kao sredstva za ugodnu i sigurnu dekompresiju i inverziju u vlastitom domu. Daljnjim proučavanjem, osim terapijskih, otkrivene su i razne druge prednosti takve ljuljačke, poput vježbanja istezanja i snage, pa su joj dodane ručke te je stvorena jedna od najkompletnijih sprava za održavanje fizičke forme primjerena običnom čovjeku.

Današnja inačica ljuljačke za jogu nastala je početkom 21. stoljeća na Baliju, te se vrlo brzo uselila u centre za jogu i fitness širom svijeta. Yoga swing sastoji se od dvobojne ljuljačke izrađene od padobranskog najlona, dvaju setova po tri ručke te dviju traka za podešavanje na različite visine. Lako je prenosiva, izdržljiva i jednostavna za rukovanje. Možemo je koristiti u zatvorenom prostoru, pričvršćivanjem na strop, vrata ili gredu te na otvorenom, pričvršćenu za grane drveća, sprave na igralištima, a podnosi težinu do 150 kilograma.

yoga swing 4Osobni asistent uz kojeg je sve lakše

Kompleksan i zabavan sustav vježbanja na ljuljačci omogućava lakše vježbanje joge, lako i sigurno izvođenje inverzija, vježbe istezanja i balansa, snage i izdržljivosti, akrobacije (ples, borilačke vještine, gimnastika), ciljane terapijske vježbe (ublažavanje ili prevencija bolova u leđima i ramenom obruču, rasterećenje zglobova i jačanje ligamenata) i vježbe opuštanja.

Vježbanje joge pomoću ljuljačke postaje posve nov doživljaj i početnicima i iskusnim vježbačima. Jedinstvena konstrukcija yoga swinga omogućava izvođenje klasičnih asana u horizontalnoj i vertikalnoj inačici, a inverzije postaju lakše, sigurnije i zabavnije. Ljuljačka tako igra ulogu osobnog asistenta koji potpomaže pravilno izvođenje položaja bez napora i nelagode pa se lakše koncentriramo na disanje.

Posebno za mišiće centra

Kretanjem daha i tijela u istom ritmu nastaje idealna simfonija pokreta koja blagotvorno djeluje fizički, mentalno i emocionalno. Potpora ljuljačke omogućava nam da osjetimo dubinske mišiće, čime se postiže dublji ulazak u asane i dulji ostanak u položajima. Antigravitacijska komponenta nameće istovremeno aktiviranje velikog broja mišićnih skupina, a posebno mišiće centra – trbušne, leđne i zdjelične – odgovorne za stabilizaciju trupa, koji već nakon nekoliko treninga ojačaju i preuzmu funkciju. Izostanak elementa gravitacije također smanjuje klasične rizike koji se mogu javiti prilikom vježbanja, poput pretjeranog opterećivanja zglobova.

Svojim slobodnim kretanjem ljuljačka ne dopušta opuštanje tijekom izvođenja vježbi snage, tj. zahtijeva maksimalnu kontrolu tijela. Takvim načinom vježbanja u manje vremena ostvarujemo željene rezultate na prirodniji način te postižemo bolji balans i koordinaciju.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci