Hormonalna joga - posebne vježbe za žene

Mora li menopauza biti obilježena valovima vrućine, a PMS jakim bolovima u leđima? Brazilska učiteljica joge Dinah Rodrigues osmislila je jogu za hormonalno zdravlje žene koja na prirodan način može pomoći u otklanjanju tih i sličnih ženskih tegoba. Isprobajte je i osjetite dobrobiti

Pitate li 84-godišnju Brazilku Dinah Rodrigues, učiteljicu joge koja unatoč poznim godinama putuje svijetom kako bi prenosila svoje znanje brojnim poklonicima – pritom se ne ustručavajući izvrnuti tijelo u položaj „svijeće“ ili saviti leđa u položaj „ribe“ – u čemu je tajna njezine ženstvenosti, vitalnosti i mladolikosti, odgovorit će bez puno ustezanja. „Hormonalna joga, naravno! Ona pomaže mojoj hormonalnoj slici i održava me mladolikom. Daje mi energiju i optimističan pogled na život.“ Rečenice su to koje je slavna učiteljica joge izgovorila u jednom od mnogobrojnih intervjua koje je dala medijima diljem svijeta.

Karakteristike hormonalne joge

Dinah je, naime, osmislila program joge usmjeren na hormonalno zdravlje žene. Iz različitih stilova joga preuzela je vježbe za zdravlje jajnika, štitnjače i hipofize, spojila ih s moćnim trbušnim bhastrika disanjem koje služi za podizanje osobne energije i s tibetanskim energetskim vježbama. Prateći zdravlje svojih redovitih polaznica s različitim tegobama, ustanovila je da hormonalna joga može pomoći i ženama s preuranjenom menopauzom, bolnim predmenstrualnim sindromom, kao i onima koje zbog policističnih jajnika imaju problema sa začećem.

Zahvaljujući dobrim učincima programa koji je osmislila, Dinah danas u svijetu ima brojne poklonike, među njima i 52-godišnju Riječanku Renatu Reiner, koja je tečaj za učitelja hormonalne joge s Dinah Rodrigues završila 2008. godine u Düsseldorfu. Zahvaljujući redovitom vježbanju tog programa, Renata kaže kako je primijetila brojne pozitivne promjene u svojem tijelu: „Predmenstrualni sindrom me uvijek ‘ubijao’, po deset dana bi me boljela leđa, osjećala bih se kao da se na mene svalila sva tuga svijeta. Otkad se bavim hormonalnom jogom, nemam više glavobolje, bolovi uzrokovani PMS-om su nestali“.

Kako bi i čitateljice Sense mogle osjetiti blagodati hormonalne joge, Renata je za nas demonstrirala nekoliko jednostavnijih vježbi iz tog programa.

jogaBhastrika K. D. (Kovački mijeh)

U hormonalnoj jogi važnu ulogu ima bhastrika disanje, koje se smatra najmoćnijom tehnikom disanja te služi za podizanje energije. Bhastrika disanje odvija se isključivo u trbuhu, u njegovu donjem dijelu. Sastoji se od snažnog udisaja (trbuh se širi prema van) i snažnog izdisaja (kao da želimo pupak prilijepiti za kralježnicu), s tim da pri tome nastojimo ne micati gornji dio tijela. Pri takvom disanju nastaje zvuk sličan kovačkom mijehu. Osim što stvara velike količine životne energije, prane, i aktivira cijeli organizam, glavna zadaća bhastrike je snažno masiranje unutarnjih organa.

Bhastrika je moćno disanje koje, ako se pravilno ne izvodi, može izazvati vrtoglavicu ili nesvjesticu pa je tu tehniku na početku najbolje vježbati uz kvalificiranog učitelja joge. Ne smije se vježbati za vrijeme menstruacije i ne preporučuje se osobama s visokim krvnim tlakom, bolestima srca ili epilepsijom.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci