Drvo: Asana samopouzdanja

U korijenu nedostatka samopouzdanja naši su strahovi koje vježbama joge možemo eliminirati ili transformirati jer naše je tijelo izvrstan alat za izgradnju samopouzdanja

Razlika između samopouzdanja i samopoštovanja

Na samom početku važno je razjasniti značenje riječi samopouzdanje i samopoštovanje. Samopouzdanje odgovara na pitanje Mogu li ja to?, odnosno vjerujemo li u sebe i vlastite sposobnosti, a samopoštovanje odgovara na pitanje Jesam li vrijedan poštovanja? i vrlo je bitno jesmo li svoje samopoštovanje uzeli u svoje ruke ili njime vladaju drugi.

Iako vrlo suptilna, razlika ipak postoji, no očito je da su samopoštovanje i samopouzdanje u neraskidivoj vezi. Ovdje je riječ o samopouzdanju kao osnovnom preduvjetu za postizanje željenih rezultata i ciljeva, donošenje boljih odluka i, ukratko, sposobnosti da promijenimo svoj život nabolje.

Tijelo je dragocjen alat za izgradnju samopouzdanja

Sam korijen problema su strahovi. Oni su osnovna prepreka napretku jer umanjuju našu osobnu snagu. U svakome od nas strah se drukčije manifestira – netko ima problem izreći svoje zahtjeve, a netko nema snage preuzeti odgovornost, dok će neki sve dobro odraditi, no kada dođe vrijeme za akciju, zakazat će. Potrebno je osnažiti se, osloboditi se strahova, a da bismo to postigli, ne moramo to uvijek činiti baveći se mentalnim radom.

Naime, naše je tijelo izuzetno dragocjen alat upravo za izgradnju samopouzdanja. Kad sam u jednom razdoblju života radila na svom samopouzdanju, upravo jedna jogijska vježba, zajedno s afirmacijama koje sam koristila, pomogla mi je vratiti vjeru u sebe, tj. da osjetim val samopouzdanja koje mi se vraća. Riječ je o položaju drveta, Vrksasani.

Izvodeći ovu asanu, možda se nećete moći u potpunosti osloboditi straha, ali ga možete svladati i transformirati tako da vas ne sputava.

Kako se izvode asane: Drvo

Izvođenje vježbe

Početni položaj za izvođenje vježbe je stojeći stav. Priljubite stopala, umirite disanje, zatvorite oči. Pažnju usmjerite na kontakt lijevog stopala i poda; zamislite kako snažno korijenje raste iz vašeg lijevog stopala i veže vas uz podlogu ispod vas. Polako otvorite oči, odredite točku na podu ispred sebe i fokusirajte se na nju.

Sasvim polako podižite desno stopalo od poda i položite ga uz list ili bedro lijeve noge. S udahom, širite ruke u stranu pa ih spojite iznad glave, a uz izdah spojene dlanove spustite ispred prsnog koša. Udahnite i podignite spojene dlanove iznad glave. Uz izdah, ruke širite u stranu dok vam se lopatice ne spoje. Ponovite vježbu s drugom nogom. Tijekom cijele vježbe budite fokusirani na točku ispred sebe.

U početku, dok sam izvodila Vrksasanu, noge su mi klecale, nisam se mogla zadržati u položaju, a kamoli raditi afirmacije. Isprva sam se naslanjala na zid da bih mogla stajati, no s vremenom sam postajala sve stabilnija. Kad sam osjetila da mogu, počela sam raditi afirmacije u položaju drveta, a kako je vrijeme odmicalo (moramo sebi dati vremena), počela sam osjećati sve jači val snage koja prije nije postojala.
Sljedeći je korak postavljanje malih ciljeva. Samopouzdanje se gradi, to je proces, nije zadana vrijednost. Ako ga ne njegujemo, lako se može ponovo poljuljati.

Afirmacije uz položaj

Sa svakim udahom u ovom položaju ponavljala sam sljedeće rečenice:
1. Spremna sam osjetiti vlastitu snagu. Tijelo me podržava. Ja to mogu.
2. Posjedujem sve što je potrebno da napravim korak naprijed. Ja to mogu. Sigurna sam.
3. Ja sam snaga. Stojim uspravno i visoko. Sigurna sam.
4. Vidim jasno, govorim glasno i stojim čvrsto objema nogama na zemlji.
5. Spremna sam za promjenu. Jedini autoritet u mom životu sam ja.

Ksenija Mijatović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci