10 najvećih zabluda o jogi

Iako je joga sve popularnija i u našim krajevima, još se često mogu čuti predrasude o toj disciplini. Sensina suradnica, učiteljica joge Senka Ljubić razjašnjava zablude s kojima se i sama mnogo puta susrela

Možda ste mnogo puta poželjeli vježbati jogu. Razmišljali ste o tome da bi ona mogla biti dobra za vaše zdravlje ili vas smiriti. A onda ste vid­jeli sliku mršave, gipke mlade djevojke u čudnovatom položaju, ruku i nogu zamotanih oko tijela, i samo ste odmahnuli glavom: „Nije to za mene!“ Povjerovali ste tako jednoj od najčešćih zabluda o jogi.

Jogu poučavam osam godina i imala sam prilike vježbati s mnogo divnih ljudi. Susrela sam se s mnogim pitanjima, vodila mnogo umirujućih razgovora­ želeći pružiti što više informacija o onom što znam iz iskustva stečenog dugogodišnjim prakticiranjem te drevne vještine. Većina vježbača počinje s namjerom da ukloni bolove u leđima, da se opusti, razgiba. Malo-pomalo, otkrivajujući sve mogućnosti i ljepote joge, pos­taju svjesni da ona pruža mnogo više. Joga nam može dati upute za upotrebu onog što smo dobili na dar rođenjem: našega savršenog tijela, našeg uma, života.­

Ali joga nije religija i više je od sportske aktivnosti. Svima koji traže unutarnji mir, zdravlje­ i samospoznaju nudi razrađen sis­tem vježbanja, disanja, mentalnog i duhovnog razvoja. Joga je način života. Na moju veliku radost, posljednjih­ godina postaje sve popularnija zahvaljujući povoljnim učincima u koje se može uvjeriti sve više vježbača. Među onima koji su manje upućeni u tu drevnu vještinu postoje pogrešna tumačenja, mitovi ili zablude o tome što ona jest i kako nam može pomoći.

Najčešće se uz jogu vežu sljedeće zablude:

1. Joga je za gipke osobe

Joga se često predstavlja prikazom vježbača u nekom zadivljujuće zamršenom položaju tijela. Ponekad taj položaj izgleda gotovo akrobatski pa može odbiti vježbače koji osjećaju da im tijelo nije gipko, imaju zdravstvene tegobe ili možda višak kilograma. Istina je upravo suprotna!

Joga je namijenjena­ svima, pogotovo tijelu koje je malo „zahrđalo“ ili malo kruće. Naša su tijela­ različite građe, svatko ima svoja fizička ograničenja, pa ne možemo svi napraviti baš sve. I ne trebamo! Svaka asana, tj. položaj tijela ima brojne varijacije i lako se može prilagoditi mogućnostima pojedinog­ vježbača. Čak i ako pravilno­ izvedemo samo dio asane, osjetit ćemo pozitivne učinke. Neke ćemo asane napraviti bez ikakvih teškoća, a nekima ćemo se dulje baviti.

joga 10Mnogi se vježbači začude kad već nakon prvih nekoliko satova joge otkriju da im je tijelo gipkije nego što su mislili,­ da mnogo toga mogu napraviti. Zadivljujuće je vidjeti da već nakon nekoliko mjeseci kontinuiranog vježbanja tijelo pokazuje­ velik napredak.

2. Joga je samo istezanje i opuštanje

Tvrdnja je točna - ako iz nje izbacimo riječ „samo”. Asane i njihov slijed izvođenja složeni su tako da se podjednako radi na snazi mišića kao i na njihovu istezanju. Joga zahtijeva snagu­ i izdržljivost, unutarnju discip­linu potrebnu da zadržimo tijelo u nekoj asani. Ako asana zahtijeva više fizičke snage, moramo se još više kon­centrirati na disanje. Tako nam misli neće moći odlutati jer da bismo zadržali­ ravnotežu, ne smijemo­ izgubiti­ koncentraciju.

Pravilno izvođena asana uči nas kako aktivirati mišiće, a rasteretiti­ kralježnicu. Često lošim­ držanjem tijekom svakodnevnih­ poslova opterećujemo kralježnicu. Bolan vrat ili donji dio leđa najčešća su posljedica nepravilna držanja. Položaji u jogi poboljšavaju naše držanje, ali i razvijaju našu svijest o svom tijelu. Joga je stoga mnogo više od istezanja. Ona povezuje snagu i gipkost tijela s umom, omogućujući nam da uspostavimo ravnotežu, koordinaciju­ pokreta i smirenost.

3. Joga je spora i dosadna

Joga nije natjecateljska discip­lina. U njoj se ne pumpaju mišići, nema trčanja, nema ciljne crte na koju moramo stići prije ostalih. Postaviti tijelo u određen položaj i održati ga mirnim možda se ne čini dinamičnim, no to je samo izvanjski dojam. Toliko se toga događa unutra, na razini energije i osjeta. Vježbanjem joge otvara nam se unutarnji svijet u kojem otkrivamo svoje fizičke i mentalne granice.

Joga je vještina koja zahtijeva određenu zrelost, spremnost da se prepozna i otkrije taj unutarnji svijet. To je beskrajno područje koje možemo dugo istraživati i uvijek u njemu otkriti nešto novo. Zbog toga joga nikad nije dosadna. Postoje brojni stilovi joge, neki su izvana gledano sporiji, poput yin joge, a neki dinamičniji, poput vinyasa flow joge, od koje ćete se svakako oznojiti. No bez obzira na stil koji prakticirate, bezbrojne varijacije uvijek dodaju­ tradicionalnim stilovima­ element novog i izazovnog. Kad jednom i sami isprobate jogu, shvatit ćete da je ona sve samo ne dosadna.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci