Trzate li se dok tonete u san? Evo što vam vaše tijelo pokušava reći

Dok blaženo drijemate, iznenada vas probudi osjećaj trzanja ruku i nogu. Opet ste budni i u svojoj pospanosti pitate se što se upravo dogodilo

Trzanje dok tonete u san

"To se naziva hipnizijskim trzajem ili započinjanjem spavanja", kaže za livestrong dr. Raj Dasgupta, docent kliničke medicine. "Dok tonete u san taj trzaj doživljavate poput udara struje."

To je potpuno benigna pojava. I to je uobičajeno - i do 70 posto ljudi doživljava hipnizijske trzaje (koji se ponekad nazivaju hipnagogijskim trzajima). Također možete imati osjećaj da padate.

Iako oni nisu razlog za zabrinutost, mogli bi biti znak da biste si trebali posvetiti malo pažnje. Evo što bi se moglo događati:

1. Nedostaje vam sna

Kada je riječ o hipnizijskim trzajima, nedostatak sna je najčešći uzrok, kaže dr. Dasgupta. "To može značiti da nedovoljno ili nekvalitetno spavate", objašnjava. Nekvalitetno spavanje znači da nećete dosegnuti dublju REM fazu sna koja je obnavljajuća.

Da biste se pozabavili nedostatkom sna, pokušajte spavati minimalno sedam sati i nastojte uvijek u isto vrijeme odlaziti u krevet. Higijena spavanja, kao što je vrijeme prije spavanja za opuštanje te držanje podalje od mobitela i televizora, također je važna za kvalitetu spavanja, kaže dr. Dasgupta.

2. Pod stresom ste

Mentalni i emocionalni stres također mogu potaknuti hipnizijske trzaje.

Iskoristite vrijeme za opuštanje prije spavanja kako biste ublažili sve tjeskobe koje vas drže budnima i fizički se opustili da biste mogli mirno zaspati.

3. Konzumirali ste previše kofeina

Stimulansi, poput kofeina i nikotina, također su povezani s hipnizijskim trzajima, kaže dr. Dasgupta. I ne čudi da zbog toga ne možete zaspati.

Što manje spavate, to ćete trebati više kofeina da vas preko dana drži budnima. Američka Uprava za hranu i lijekove preporučuje da ljudi ne konzumiraju više od 400 mg kofeina dnevno ili četiri do pet malih šalica kave.

4. Imate apneju u snu

Budući da se hipnizijski trzaji događaju tijekom prijelaza između budnosti i sna, vjerojatnije je da će se dogoditi ako imate apneju u snu, stanje obilježeno kratkim stankama u disanju tijekom cijele noći, što uzrokuje višestruka buđenja, objašnjava dr. Dasgupta.

Ostali znakovi i simptomi apneje uključuju hrkanje ili dahtanje tijekom spavanja (nešto što bi vaš partner u krevetu mogao primijetiti), kao i pretjeranu dnevnu pospanost ili glavobolju kada se probudite, prema Nacionalnom institutu za srce, pluća i krv. Apneja u snu opasna je jer može povećati rizik od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2, stoga razgovarajte sa svojim liječnikom.

Hipnizijski trzaji nasuprot sindroma nemirnih nogu

Hipnizijski trzaji vrlo se razlikuju od stanja poput sindroma nemirnih nogu (RLS). "RLS nije poremećaj spavanja, ali je poremećaj koji vas sprečava da spavate", objašnjava dr. Dasgupta.

Klasični simptomi RLS-a uključuju neugodne osjećaje u nogama prilikom odlaska u krevet koji se obično olakšavaju istezanjem ili pomicanjem nogu. RLS može utjecati na san održavajući vas budnima i pridonoseći nesanici.

Što je s trzanjem tijekom spavanja?

Druga vrsta trzanja ili pokreta koje biste mogli doživjeti naziva se periodični poremećaj pokreta udova (PLMD). Ti se pokreti udovima događaju noću i obično zahvaćaju noge, kaže dr. Dasgupta, dodajući da, iako uglavnom nisu štetni, mogu vas probuditi tijekom noći, uzrokujući umor sljedeći dan.

Mnogi ljudi koji imaju PLMD imaju i druga stanja poput RLS-a ili opstruktivne apneje u snu. Ako vas ovi noćni trzaji nogu drže budnima, razgovarajte sa svojim liječnikom. Ako imate RLS i PLMD, postoje lijekovi koji vam mogu pomoći, kao i izbjegavanje kofeina.

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci