Istraživanje otkriva da ova količina kave može štetno utjecati na zdravlje mozga

Potaknuti nekim istraživanjima koja su pokazala da umjereni unos kave može biti koristan za mozak, znanstvenici iz Australije željeli su utvrditi koliko kave je dobro, a koliko loše za zdravlje

Kako visoke doze kave utječu na mozak?

Znanstvenici sa Sveučilišta Južne Australije proučavali su učinke kave na gotovo 18.000 ljudi u dobi između 37 i 73 godine, čineći ovo najvećim istraživanjem te vrste.

Na temelju njihovih otkrića, čini se da višak kave nema iste moždane koristi kao umjerena konzumacija. Ljudi koji su pili više od šest šalica kave dnevno imali su 53 posto povećan rizik od demencije, kao i manji volumen mozga.

Koautorica istraživanja, dr. Kitty Pham objašnjava: "Više od šest šalica kave dnevno može vas dovesti u rizik od moždanih bolesti poput demencije i moždanog udara". 

Kao što profesorica i koautorica istraživanja dr. Elina Hyppönen, napominje: "Jednostavan način da ostanemo hidratizirani je da ne zaboravimo popiti malo vode uz šalicu kave".

Nemojte još odbaciti kavu

Ne uznemirujte se, ljubitelji kave! Ovo istraživanje samo je povezalo štetne učinke na mozak s prekomjernim unosom kave (preko šest šalica dnevno). Umjereni unos kofeina, s druge strane, zapravo je pozitivno povezan sa zdravljem mozga.

Prema jednom istraživanju iz 2010., tri do pet šalica kave dnevno u srednjoj životnoj dobi povezano je sa smanjenim rizikom od demencije i Alzheimerove bolesti za oko 65 posto kasnije u životu.

Povrh toga, kava je dobar izvor antioksidativnih polifenola i trigonelina, koji podržavaju kognitivno funkcioniranje i mogu smanjiti rizik od gubitka pamćenja, kaže nutricionistička psihijatrica dr. Uma Naidoo. Dodatna istraživanja također sugeriraju da kava povoljno utječe na zdravlje mozga, masnu jetru, dijabetes i metabolički sindrom.

Zaključak

"Sve umjereno", ključno je za upamtiti. Ne morate se odreći jutarnjeg rituala, ali ako posežete za sedmom šalicom u danu, razmislite, bilo bi dobro pronaći energiju negdje drugdje: kratko odrijemajte, odradite brzi trening i bolje se naspavajte noću kako biste se probudili osvježeni.

Izvor: mindbodygreen

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci