Kako usvojiti novu naviku (i od nje ubrzo ne odustati)

Želite živjeti tako da se svakog jutra budite radosni? Cortney McDermott, motivacijska govornica i autorica knjige “Promjena započinje u vama: Oslobodite svoje samopouzdanje i slijedite intuiciju“, savjetuje kako da odmah postanete sretniji…

Cortney McDermott

Cortney McDermott

Isprika koja to nije

Jeste li ikad započeli neku aktivnost – vježbanje joge, meditaciju, trčanje – i osjećali se odlično, a onda kratkog vremena odustali jer niste imali vremena? U modernom društvu neostatak vremena postao je jedna od najčešćih isprika za odustajanje.

Kada mi ljudi kažu: “Mora da si jako zaposlena“, moj je odgovor uvijek isti: “Nisam. Blagoslovljena sam što radim posao koji volim“. Ne bi li bilo lijepo kada bismo svi svoju “zaposlenost“ zamijenili za uživanje u sadašnjem trenutku?

Most između dva svijeta

To je bit intuitivnog uspjeha – razjasniti si što je dobro za vas, a zatim poduzeti potrebne korake. Dakle, prvo trebate razumjeti gdje ste sada, a zatim odlučiti kamo želite dalje. Kada imate te dvije “slike“, možete početi graditi most iznad ponora koji ih razdvaja i ostvariti svoje želje.

Ustrajanje aktivnostima koje hrane vaše snove nije tako teško kao što mislite.

Prvo, otkrijte što hrani vas i vaše vizije.

Živimo u velikoj informativnoj buci i nije se teško izgubiti u moru informacija i savjeta. Zato je ključno otkriti što je najbolje baš za vas.

Kada otkrijete što vam odgovara, provjerite podržava li to vaš idući korak. Primjerice, ako vas veseli jutarnje pisanje dnevnika i voljeli biste svoje pisanje odvesti na sljedeću razinu – možda pisati za svoj najdraži portal ili pokrenuti vlastiti blog. Bravo! Sada je vrijeme da vam ta aktivnost prijeđe u naviku.

Drugo, neka vam bavljenje određenom aktivnošću bude jednostavno.

Jedna od najvećih pogrešaka kada pokušavamo uklopiti novu aktivnost u svoj život je to što ju zakompliciramo. To činimo na dva načina. Zadamo si prevelik zadatak (svakodnevni odlasci u teretanu nakon mjeseci tjelesne neaktivnosti) i ne povezujemo novu aktivnost s dugoročnom navikom.

U knjizi “Moć navike“ Charles Duhigg objašnjava kako novu naviku možemo lako usvojiti spojimo li je s nečime što nikada ne zaboravimo učiniti. Uzmimo za primjer pranje zuba i dodajmo tome jednostavnu vježbu zahvalnosti. Dakle, svaki put kad perete zube, razmislite o svemu na čemu ste zahvalni. Nakon nekoliko dana, vaš će mozak jednu aktivnost povezati s drugom i postat će vam normalno vježbati zahvalnost dok perete zube.

Treće, zapamtite da prije nego što počnete trčati, morate naučiti hodati.

Uvjerenja da sve moramo odmah – biti brži, više raditi, forsirati određene ishode, brže stići na cilj – nije održivo. Umjesto da nas potakne, samo nas iscrpljuje. Postoji mnogo učinkovitiji način da stignemo na cilj – malim koracima.

Temperaturu vode prvo trebamo isprobati malim nožnim prstom. Mali, ali dosljedni koraci u smjeru koji nam je najvažniji, donose značajniji rezultat od povremenog sprinta. Započnite s onime što vam se čini održivo i uskoro ćete primijetiti uspjeh.

Izvor: cortneymcdermott.com

Pripremila Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci