Što tradicionalna filozofija joge kaže o modernom načinu brige o sebi

Istinska briga o sebi, iz jogijske perspektive, manje je usmjerena na sebe, a više na uvažavanje i priznavanje svijeta oko nas - uvidjeti da u svemu i svima postoji božanstvo. Trebamo postati najzdravija verzija sebe kako bismo bili od koristi drugima i djelovali s mjesta nesebičnosti

Samo djela samopomoći nisu dovoljna

Briga o sebi postala je pomodna riječ unutar joga zajednice, ali i šire. Jogiji žure na tjedne spa tretmane u pokušaju da se dublje povežu sa sobom i izađu kao prosvijetljenija bića. Stavljaju organske maske za lice, dugo se kupaju, mažu se kokosovim uljem i ponavljaju afirmacije u zrcalu, ali zar joga ne bi trebala biti puštanje sebe i uvid da nema razdvajanja; svi smo mi jedno?

Pa, tako nekako. Mnogo je klasičnih filozofija koje prihvaćaju ideju stroge discipline, dok moderniji pristup sve više i više otkriva načine povezivanja s duhovnošću kroz tjelesnu praksu, a to uvijek uključuje element brige o sebi.

Namjera je važna. Samo djela samopomoći nisu dovoljna za pronalaženje dubljeg osjećaja povezanosti. S jogijskog gledišta, ona se moraju vježbati s razumijevanjem filozofije koja stoji iza njih kako bi bile uistinu učinkovite. Dakle, da bismo njegovali trajnu brigu o samome sebi, moramo razumjeti više od pukog mjesto gdje dobiti najbolju masažu.

Idite na masaže, vodite ljubav!

Baš kao i mnoge filozofske ideologije, i tantra je izuzetno složena, s tisućama različitih tekstova i filozofskih stavova. Tantra znači različite stvari različitim praktičarima (i, da, dio se vrti oko seksa), ali jedan od temeljnih aspekata tantričke filozofije relativno je dosljedan: ne postoji razdvajanje između svjetovnog i božanskog. Odnosno, božanstvo postoji unutar svake pojedine čestice svemira. To je u vama, to je u meni i ova ideja prosvjetljenja i povezivanja s božanskim dostupna je svima - ne samo redovnicima koji sjede u špiljama.

Možda mislite o tantri poput buntovne sestrice tradicionalne filozofije joge. Tamo gdje mnogi tradicionalisti vjeruju da se trebamo odreći ovozemaljskog tijela da bismo postigli prosvjetljenje, tantričari kažu da je tijelo sredstvo koje možemo koristiti za postizanje konačnog blaženstva i jedinstva. Predlažu da se prilagodimo najsuptilnijim vibracijama tijela i radimo s tehnikama koje nas vode ka dubljem razumijevanju života. Umjesto da traže oslobođenje od svijeta, tantričari traže oslobođenje u svijetu.

Tamo gdje bi tradicionalisti mogli provoditi sate na svjesnost daha i samoistraživanje, tantričari bi mogli reći: “Dovraga, hajde da plešemo; blagoslovimo i budemo u tim božanskim tijelima." S tantrom nema traženja prosvjetljenja, već jednostavno pronalaženje božanskoga u trenutku sjedinjenja sa suptilnim energetskim tijelom i prebacivanjem blokada.

Kroz asanu (joga položaji), na primjer, poravnavamo tijelo na način koji omogućuje protok energije. Kada se vježba s jasnom namjerom, ovo nam može dati dublje razumijevanje života i omogućiti nam da pronađemo konačno blaženstvo. Ali blaženstvo nije nešto "vani". Tantra je zapravo ugađanje blaženstvu koje je uvijek prisutno - biti prisutan s njim - i naučiti se igrati s tom energijom. To je viđenje ljepote u svim stvarima.

Idite na masaže, vodite ljubav! Ali radite to s namjerom i prisutnošću. Učinite to s dubokim priznanjem i razumijevanjem suptilnih energija u igri. Nemojte samo navaliti na čokoladu - jedite je polako, senzualno i pažljivo.

Nemojte se samo kretati pokretima vježbe asane, već osjetite svaku vibraciju u igri. Vježbajući život na ovaj način, s tantričkom namjerom, možemo otkriti božanstvo i blaženstvo u svakom trenutku.

Ayurvedska briga o sebi

Poznata kao sestrinska znanost joge, ajurveda je holistički sustav iscjeljenja koji postavlja brojne zdravstvene prakse (uključujući prehranu i način života) koji odgovaraju vašem individualnom ustroju.

U Ajurvedi postoje tri doše (energije unutar tijela i uma) - vata, pitta i kapha - i svaki se pojedinac uklapa u jednu od ovih kategorija. Ajurvedska medicina priznaje način na koji priroda i čovječanstvo komuniciraju i traži rješenja koja poštuju taj odnos.

Kapha potječe od elemenata zemlje i vode. Prevodeći kao “ono što se lijepi”, možda biste kaphu smatrali bitnom vrstom cementa za tijelo i um. Kvalitete kapha su vlažne, hladne, teške, dosadne, mekane, ljepljive i statične, a kapha će pojedinac pokazivati fizičke i mentalne karakteristike koje odražavaju te kvalitete - na pozitivne (uravnotežene) i negativne (neuravnotežene) načine. Kapha tipovi uglavnom imaju jaku građu i prirodno su atletski nastrojeni, s tendencijom debljanja. Urođeno stabilni, suosjećajni i odani, uspijevaju u rutini i pravilnosti. Kad su neuravnoteženi, mogu postati nemotivirani, tvrdoglavi i samozadovoljni.

Pitta dolazi od vatre i vodenih elemenata, što se prevodi kao "ono što kuha". Ova dominacija vatrenog elementa čini vrste pitta urođeno jakim, intenzivnim i, kad je neuravnoteženo, razdražljivim. Oni imaju tendenciju da imaju srednju građu i kožu koja se crveni. Oni su snažne volje, prirodni su vođe koji ponekad mogu postati konkurentni ili nestrpljivi. Imaju dobru probavu i snažne apetite i trebaju im mogućnosti da usmjere svoje vatrene tendencije kako bi postigli ravnotežu.

Vata potječe iz svemira i zraka, što se prevodi kao "vjetar" ili "ono što pokreće stvari". Često se naziva "kraljem doša", vata pokreće pittu i kaphu. Vrste vate imaju tendenciju biti tanke, mlitave i fleksibilne, često teže ka tjeskobi. Oni su ambiciozni i znatiželjni, ali ponekad mogu biti nestalni i neutemeljeni kad su izvan ravnoteže. Tipovi vata često ne uspijevaju redovito jesti i spavati, njišući se iz jedne krajnosti u drugu.

Budući da kapha teže ka tromosti, to mogu uravnotežiti vježbanjem i ustajanjem rano ujutro, kao i jedenjem laganih, zdravih i blago poticajnih začinjenih jela. Kako su pitte prirodno vatrene, trebali bi jesti puno rashlađujuće, vegetarijanske hrane i baviti se nježnim, njegujućim aktivnostima poput joge, provođenjem vremena u prirodi i meditacije. Balansiranje prozračnih vrsta vata može se postići konzumiranjem hranjivih, uzemljenih namirnica, uključujući korjenasto povrće, redovnom rutinom i pronalaženjem aktivnosti koje omogućuju tihu samorefleksiju i samobrigu. Razumijevanjem vašeg jedinstvenog ustava i bavljenjem praksama kojima se želi naći ravnoteža, možete namjerno vježbati brigu o sebi, nadahnuti jogijskim tradicijama.

Pravo značenje riječi "Om"

Pjevate ga na gotovo svakom satu joge, ali možda niste uzeli u obzir značenje koje stoji iza mantre. Kaže se da vibracija Oma sadrži čitav svemir - zvuk s početka vremena.

Sve u svemiru pulsira i vibrira, a zvuk Oma dovodi vas u sklad s ovim. Vibriranje na istoj frekvenciji koja se nalazi u svemu u prirodi, mantranje Om način je prepoznavanja vaše povezanosti sa svime oko sebe; svi smo mi jedno. Izgovaranje ovog zvuka s grupom ljudi ujedinjuje skupinu, stvarajući osjećaj zajedništva i utapajući zvuk vašeg pojedinačnog glasa.

Istinska briga o sebi, iz jogijske perspektive, manje je usmjerena na sebe, a više na uvažavanje i priznavanje svijeta oko nas - uvidjeti da u svemu i svima postoji božanstvo. Trebamo postati najzdravija verzija sebe kako bismo bili od koristi drugima i djelovali s mjesta nesebičnosti.

Izvor: wellbeing.com.au

Tena Ožegić

Ostali članci