Vježba disanja za izbacivanje bijesa

Ako tražite tehniku koja će vam pomoći izbaciti frustracije i bijes, smiriti vas, a pritom i poboljšati djelovanje štitnjače i krajnika te ukloniti probleme s grlom i podariti vam milozvučan glas, isprobajte jogijsku vježbu simha kriju

Zaričite poput lava

Neki je nazivaju lavljim zijevanjem, a neki rikom – izvodite je kako osjećate da vam bolje odgovara. U području grla nalaze se mnogi važni organi (ždrijelo, glasnice, grkljan, krajnici, štitnjača, žlijezde slinovnice). Simha krija masira sve te organe uklanjajući ustajalu i dovodeći svježu krv. S obzirom na to da organi u tom području ostvaruju važne funkcije u tijelu, poboljšanje njihova djelovanja može imati važne pozitivne učinke na cjelokupno zdravlje, primjerice uravnoteženjem rada štitnjače uravnotežuje se i metabolizam cijelog tijela.

lav6Izvođenje vježbe

Kleknite i razmaknite koljena oko 45 centimetara, te spojite nožne palčeve. Malo se trupom nagnite unaprijed i spustite dlanove na pod, s unutarnje strane bedara, s prstima i laktovima okrenutima prema tijelu. Držite ruke ispružene i lagano savijte leđa te zabacite glavu unazad da osjetite udobno istezanje u području grla.

Ako imate problema s koljenima, ovu vježbu možete izvoditi i u turskom sjedu ili sjedeći na stolcu, podupirući se rukama o bedra. Oči držite otvorene i gledajte u središte između obrva ili neku točku na stropu. Usta su zatvorena; savijte jezik unazad dotičući njegovim vrškom mekani dio nepca te polako i duboko udahnite na nos.

Nakon što ste do kraja udahnuli, opustite jezik, širom otvorite usta te ga isplazite što više prema bradi. Zatim polako izdišite na usta stvarajući ravnomjeran glasan zvuk iz dubine grla – "aaa..." Kad završite s izdahom, ponovno jezikom dotaknite nepce, zatvorite usta i udahnite. Za vrijeme vježbe budite svjesni točke u koju zurite te otvaranja prsnog koša koncentrirajući se na vishuddhi (grlenu) i ajna čakru (tzv. treće oko, između obrva). Tijekom udaha osvijestite dah, a tijekom izdaha zvuk i vibraciju koji se proizvode u grlu te osjećaj emocionalnog otpuštanja. Za održavanje općeg zdravlja izvodite je 5-10 puta dnevno u bilo koje doba dana.

Dobrobiti ove vježbe

Ova vježba je izrazito blagotvorna za grlo, nos, uši, oči i usta, pogotovo ako ste tijekom izvođenja okrenuti prema iscjeljujućim zrakama ranojutarnjeg sunca. Oslobađa od frustracija i otpušta emocionalnu napetost, a na fizičkoj razini uklanja napetost prsnog koša i ošita. Pomaže razviti snažan i prekrasan glas te je korisna za ljude koji mucaju i koji su jako nervozni ili introvertirani.

Željka Ciganović, savjetnica za prirodnu medicinu

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci