Vježba disanja idealna za proljeće

Jedna od najboljih vježbi disanja za stimuliranje metabolizma i sagorijevanje toksina

Hladno vrijeme i boravak u zatvorenim prostorima čine nas lijenima i usporenima, što omogućuje taloženje toksina u tijelu uzrokujući negativne posljedice za zdravlje. Proljeće je vrijeme za čišćenje i buđenje organizma, a jedna od najboljih vježbi disanja za stimuliranje metabolizma i sagorijevanje toksina je bhastrika pranajama (na sanskrtu znači „dah poput kovačeva mijeha“). Kao što mijeh snažno uvlačeći i ispuhujući zrak pojačava vatru, tako i mi snažno udišući i izdišući povećavamo unos zraka u tijelo te time pojačavamo unutarnju vatru uma i tijela.

Sjednite u udoban položaj za meditaciju, uspravne glave i leđa, s rukama naslonjenima na koljena, pritiskujući vrškom kažiprsta vršak palca. Zatvorite oči i opustite se; dišite samo kroz nos. Šireći trbušne mišiće duboko udahnite te njihovim stezanjem snažno izdahnite. Zatim jednako snažno udahnite, snažno izdahnite... Nemojte se naprezati. Nakon ciklusa od deset udaha i izdaha, duboko udahnite i polako izdahnite. Ako osjetite zamor, odmorite se na minutu. Dok izvodite vježbu, usmjerite pozornost na proces disanja i pomicanje trbuha. U početku vježbajte polaganih pet ciklusa – jedan dah svake dvije sekunde. Nakon što ojačate kapacitet pluća, možete polako ubrzati i povećati broj ciklusa.

Dobrobiti ove vježbe

Tijekom vježbanja bhastrike povećava se izmjena kisika i ugljičnog dioksida u krvotoku, što ubrzava metabolizam stvarajući toplinu i izbacujući nečistoće i toksine. Brzi ritmički pokreti dijafragme također masiraju i stimuliraju organe trbušne šupljine poboljšavajući sveukupno zdravlje. Bhastrika pomaže u uklanjanju upale grla i viška sluzi iz grla. Uravnotežuje i ojačava živčani sustav, aktivira mozak, smiruje um, poboljšava koncentraciju te dovodi do mentalne bistrine.

Napomena: Ako patite od visokog krvnog tlaka, srčanih smetnji, bruha, čira na želucu, epilepsije, vrtoglavice, astme ili ste u prvom tromjesečju trudnoće, prije vježbanja trebate se posavjetovati sa stručnim učiteljem joge.

Željka Ciganović, savjetnica za jogu i prirodnu medicinu

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci