Umijeće chija

Umijeće chija vještina je koja objedinjuje mudrosti tai chi chuana i qi gonga. Kako uspostaviti kontakt sa životnom energijom i svjesno je voditi kroz tijelo da bismo povratili ili održali zdravlje i unutarnji mir – otkrijte uz pomoć sljedećih vježbi

Probajte i vidite odgovara li vam

Umijeće chija, metoda Stévanovitch, tjelesna je vještina usmjerena na postizanje blagostanja. Proizašla je iz tradicionalnih kineskih vještina tai chi chuana, qi gonga i drugih istočnjačkih sustava vježbanja. U ovoj metodi ništa nije promijenjeno niti dodano tim izvornim i dragocjenim učenjima, ali njezin osnivač Vlady Stévanovitch razvio je jasnu i preciznu pedagogiju prilagođenu današnjem načinu života. Njegov je cilj bio ljudima približiti te drevne vještine. U ovom pristupu nije potrebno imati poseban interes niti poznavati tradiciju Dalekog istoka. Već i samo tijelo i jezik tijela dovoljni su za prenošenje znanja.

Umijeće chija podrazumijeva učenje nekoliko formi tai chi chuana i statičkih vježbi qi gonga (11 kineskih vježbi za zdravlje). Ovakvo vježbanje namijenjeno je svima, bez obzira na dob i fizičku kondiciju. Bez napora i vrlo blago, razgibavamo zglobove, razvijamo duboko disanje, opuštamo mišiće i živčani sustav i potičemo rad svih vitalnih funkcija. Razvija se snaga i gipkost, koncentracija i unutarnji mir. Neki podaci govore da se vježbanjem tai chija aktivira 95% svih mišića u tijelu.

Bez obzira na sve podatke i objašnjenja, najispravnije je jednostavno probati vježbati i pokušati osjetiti efekte u vlastitu tijelu. Zato vam i predlažemo nekoliko vježbi koje ćete moći izvesti gledajući fotografije i slijedeći upute. Ne brinite se ako sve ne ispadne „savršeno“, poruke starih majstora zapisane u pokretu naći će put do vas! Važno je, međutim, uvijek osluškivati svoje tijelo, osjetiti što nam odgovara a što ne, osjetiti trenutačne granice i poštovati ih.

Osnovni položaji

chiStopalima se „uhvatite“ za zemlju. Spustite prvo petu, zatim vanjski rub stopala i na kraju prste, kojima obuhvatite zemlju (zamislite da želite prstima podignuti olovku koja je na podu). Težinu tijela osjećajte na peti, prstima i vanjskom rubu stopala (unutarnji rub stopala je lagano podignut od zemlje). To daje cijelom tijelu osjećaj ukorijenjenosti i stabilnosti. Tomu još dodajte namjeru da kroz stopala uzmete energiju iz zemlje. Sjetite se, energija uvijek slijedi namjeru.

Koljena su opuštena (noge nikad istegnute), pazimo da ne padaju prema unutra (koljeno treba biti iznad stopala). Pomičite zdjelicu malo naprijed-natrag (a da ne angažirate previše mišiće leđa) i zaustavite je u položaju u kojem imate osjećaj da je donji dio leđa ravan. Ovo je položaj koji nam daje energiju i snagu (bilo da sjedimo ili stojimo).

Kad ste namjestili stopala, koljena i zdjelicu, pokušajte locirati tan tien – energetsko i fizičko središte tijela (njegovo težište) smješteno u sredini donjeg trbuha. Ako se nasmijete ili nakašljete položivši dlanove na donji dio trbuha (ispod pupka), osjetit ćete gdje su trbušni mišići koji najjače reagiraju. Na toj visini, dva do tri prsta ispod pupka a u sredini tijela, nalazi se naš centar. chi

VJEŽBA 1.
Namjestite tijelo u pravilan položaj kako je opisano u uvodnim vježbama. Pustite dlanove da se udobno smjeste ispred tijela, u visini tan tiena (pogledajte glavni tekst), na zamišljenom nevidljivom stolu (koji drži trbuh). Pokušajte dotaknuti dlanovima taj „stol“, osjetiti da prostor ima gustoću, nije prazan. Prebacite težinu na desnu nogu, čime pomičete i zamišljeni stol na kojem su dlanovi (ruke cijelo vrijeme slijede pokret tijela). Okrenite zdjelicu udesno, a zatim se istim putem vratite nazad, do početnog položaja, te pokret napravite i na lijevu stranu. Poželjno je da broj ponavljanja pokreta na desnu i lijevu stranu bude jednak (ovo vrijedi za sve pokrete).chi
VJEŽBA 2.
Namjestite tijelo u pravilan položaj. Dlanovi su ispred tijela, u visini grudnog koša. Prebacite težinu na lijevu nogu, a zdjelicu okrećite udesno (čuvajte lijevo koljeno!). Iz trbuha se sagnite i spustite tijelo prema dolje, dlanovi slijede i masiraju tijelo na daljinu (s idejom i namjerom da vode chi duž i unutar noge). Na kraju pokreta glava i vrat su što više opušteni, kao i „prazna“ desna noga. Dlanovi kao da dotiču zemlju na daljinu i uzimaju svježi chi iz zemlje te ga vode kroz nogu u tijelo, dok se istim putem vraćate. Ruke su opuštene, mekane, slijede pokret tijela. Kad se vratimo u početni položaj, istu vježbu izvedemo i na drugu stranu.
chi
VJEŽBA 3.
Namjestite tijelo u pravilan položaj. Dlanovi su ispred tijela, u visini tan tiena, oslonjeni na nevidljivi stol. Prebacite težinu tijela na lijevu nogu, okrenite zdjelicu ulijevo te pustite da ruke budu „odbačene“ u stranu okretom tijela (ruke su što je moguće više opuštene). Više ne pomičite tijelo dok desni dlan klizi duž lijeve ruke, kao da je masira na daljinu. Kad dođe do kraja i prijeđe preko prstiju, zamislite da desnim dlanom uzimate svježi chi (energiju) iz prostora i vodite je istim putem natrag (ponovno masirate ruku na daljinu). Zatim okrenite tijelo natrag do početnog položaja, dok vam dlanovi „padaju“ na nevidljivi stol. Isti pokret ponovite i u desnu stranu. U ovoj vježbi važna je namjera da dlanovima vodite chi.
chi
VJEŽBA 4.
Tijekom vježbanja veoma je važno uzeti trenutak za osluškivanje tijela. Idealno bi bilo uzeti ‘pauzu’ nakon svake vježbe kako biste mogli osjetiti i produbiti efekte u tijelu. Namjestite tijelo u pravilan položaj, podignite dlanove ispred tijela, u visinu grudnog koša (kao da grlimo drvo ili, još bolje, dragu osobu). Ruke i ramena su opušteni. Dlanovima osjetite gustoću prostora u toj razini. Ostanite u tom položaju na trenutak osjećajući što se događa u tijelu (zapazite osjećaj topline, žarenja, trnaca – osjetite gdje god da se pojave). Ako vam je teško držati ruke opuštenima, izvedite vježbu oslanjajući dlanove na nevidljivi stol u visini tan tiena.

Katarina Gavrić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci