Solarna joga

Svi znamo da gledanje u Sunce usred dana može biti štetno za oči. No drevni su jogiji otkrili da gledanje u Sunce neposredno nakon izlaska ili neposredno prije zalaska, može unaprijediti naše psihičko i fizičko zdravlje. Irena Bartolec, instruktorica joge i vlasnica joga centra Bodyelement opisuje kako prakticirati tu drevnu metodu

Veza oči-epifiza-raspoloženje

Bez Sunca ne bi bilo života na Zemlji. Sunčeva svjetlost glavni je izvor energije za naš planet. Osim što izravno utječe na rast i razvoj svih živih bića na Zemlji, Sunce djeluje i na stanje našeg duha. Epifiza, mala endokrina žlijezda u središtu lubanje koja s hipofizom kontrolira metabolizam i mnoge druge bitne procese u ljudskom tijelu, u istočnoj medicini naziva se i “kuća duha”.

Epifiza je u izravnoj vezi s očnim živcima te ovisno o količini svjetlosti koja preko očiju dopire do nje proizvodi hormon melatonin koji, uz primarnu funkciju reguliranja ciklusa spavanja i buđenja, ima i važnu ulogu za centralni živčani sustav. Lučenje melatonina povećano je kad je mrak, a smanjuje se na svjetlu. Melatonin nas čini pospanima i “bez energije” te je jedan od faktora zbog kojeg smo zimi podložniji tjeskobi i lošem raspoloženju. Stoga Sunce popravlja naše raspoloženje i čini nas budnijima.

Prvo nestaju depresija, manjak samopouzdanja, loše navike

Proučavajući jogijske spise, Indijac Hira Ratan Manek (rođen 1937.) otkrio je dugo čuvanu tajnu starih jogina koji su prakticirali solarnu jogu. Metoda se zasniva na direktnom gledanju u Sunce, a kreće se od pretpostavke da se čovjek hrani Sunčevom energijom, te da je u stvari akumulator koji može pohraniti velike količine Sunčeve energije.

Hira Ratan Manek i sam je počeo vježbati solarnu jogu te otkrio brojne dobrobiti za psihičko i fizičko zdravlje. Prema njegovim opažanjima, najprije počnu nestajati svi mentalni problemi kao što su depresija, manjak samopouzdanja, slaba koncentracija, slab um, tromost uma, nedostatak strpljenja, negativna razmišljanja, loše navike itd.

Nakon toga polako se počnu povlačiti i psihosomatski problemi poput raznih kroničnih bolesti, ukočenosti i bolova, dijabetesa, viskog ili niskog krvnog tlaka, problema s crijevima, astmom, bronhitisom, alergijama, problema s vidom, uhom, grlom ili nosom, artroze, kožnih problema, problema s težinom, srcem, imunitetom...

I na kraju, oni koji prođu čitav 45-minutni ciklus solarne joge počnu razvijati pozitivne osobine kao što su strpljenje, pozitivan stav, pomaganje drugima, iskrenost i sl.

Kako vježbati

Direktno gledanje u Sunce štetno je za oči kada je sunce visoko na nebu, pogotovo ljudima koji mnogo vremena provode u zatvorenim prostorima i pred ekranima. Zato budite oprezni! Oči treba postupno prilagođavati. Najsigurnije doba za gledanje u Sunce je do 30 minuta nakon izlaska i 30 minuta prije zalaska, kada je sunce crveno. Ovo je takozvano sigurno razdolje u kojemu zračenja nisu jaka. Točno vrijeme izlaska i zalaska sunca možete provjeriti na www.dhmz.hr.

Metoda se sastoji od toga da se vrijeme gledanja u Sunce svakodnevno povećava za 10 sekundi, a vježbanje započinjemo s 10 sekundi. Kroz otprilike 9 mjeseci trebali bismo doći do 45 minuta, ovisno o broju sunčanih dana. Za kišnih i oblačnih dana pauziramo i nastavljamo sljedeći sunčan dan na broju minuta na kojem smo stali.

Kada skupite 45 minuta, počnete svaki dan skidati po jednu minutu dok ne dođete do 15 minuta. Ovaj proces je svojevrsna prilagodba i inicijacija u metodu i potrebno ju je proći samo jednom u životu – nakon toga, kad god osjetite potrebu možete gledati u Sunce najviše 15 minuta. Više od toga nije preporučljivo.

Dok gledate u sunce, slobodno trepćite, opustite se, možete stajati ili sjediti u  udobnu položaju. Misli usmjerite na ljepote koje vas okružuju. Uživajte u trenutku. Ako je moguće, stanite na golu (po mogućnosti toplu) zemlju bosih nogu. To dodatno stabilizira energiju koju primimo te štiti oči. Na kraju, pokrijte oči dlanovima i pustite ih da se odmore u mraku sve dok iz vidnog polja ne nestane žuta točka.

Ljeto, zalazak ili izlazak sunca uz more možda će vas dodatno inspirirati da probate ovu jednostavnu metodu uklopiti u vašu svakodnevicu.

Irena Bartolec

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci