Moć daha - sudarshan kriya

Sri Sri Ravi Shankar, utemeljitelj organizacije Umijeće življenja prije nekoliko dana posjetio je Hrvatsku. Sudarshan kriya, tehnika disanja koja se uči na tečajevima Umijeća življenja i jedna je od osnova programa, došla mu je u meditaciji i jedinstvena je u svijetu. Upoznajte je

Disanje kao detoksikacija

„Udah je prvo što učinimo kad dođemo na ovaj svijet, a kad odlazimo s ovog svijeta, naš zadnji čin je izdah. Između prvog udaha i zadnjeg izdaha je cijeli naš život, pa ipak jedva da smo svjesni disanja i dahu ne posvećujemo dovoljnu pozornost. Ako mu pak posvetimo malo pozornosti, primijetit ćemo da često dišemo plitko i malo kad iskorištavamo puni kapacitet pluća. A pluća su jedan od najvažnijih organa putem kojega iz tijela izlučujemo toksine.

Dokazano je da se čak 250 štetnih tvari iz organizma uklanja upravo putem daha. Učinkovitim i jednostavnim tehnikama disanja možemo povećati kapacitet pluća i time učinkovitije ukloniti štetne tvari iz organizma. Zato sudarshan kriyom organizam možemo opskrbiti većom količinom energije potrebne za jačanje imunosnog sustava, pripremiti ga za stresne situacije, poboljšati pamćenje, povećati samopouzdanje, a time ćemo bolje i socijalno funkcionirati“, rekao je Tomislav Bolfek na tečaju sudarshan kriye udruge Umijeće življenja i čim je to izgovorio, obratila sam pozornost na svoj dah i shvatila da se koristim s tek pola kapaciteta pluća.

Stoga prvo što se uči na tečaju jest disati punim plućima. Već tu shvaćam da mogu zrakom napuniti ne samo pluća već i trbuh, ali i gornji dio grudnog koša. A onda slijede asane – položaji joge kojima, kako su nam objasnili, postižemo unutarnji mir i poniranje u sebe. Vježbe počinjemo stojeći, nastavljamo sjedeći, a zatim ležeći. Na početku svake vježbe opet slijedi duboki udah i izdah, ali i pri samom vježbanju pravilno disanje jednako je važno kao i izvođenje samih vježbi. Većina vježbi izvodi se polagano, a zatim nakon svake vježbe pozorno osluškujemo što se događa u tijelu. Vježbe mi se isprva čine lake i jednostavne, no tek nakon što smo ih odradili, shvaćam da su i te kako zahtjevne.

Svaka emocija ima ritam daha

Nepravilnim disanjem, naime, u organizam unosimo manju količinu prane, finog oblika životne energije koji udišemo s kisikom. Ako nam nedostaje prane, razina energije je niska. Postajemo tromi, turobni i bezvoljni i brinemo se više nego što bismo trebali. Kad smo puni prane, osjećamo se bistro, vedro i puni života. Posljedice za naše zdravlje su očigledne. U čemu je onda tajna?

Svaka naša emocija ima određeni ritam daha. Kad smo sretni, dišemo lagano; kad smo ljutiti, dišemo plitko i isprekidano; kad smo smireni, dišemo duboko i mirno. No kao što svako raspoloženje ili emocija mijenjaju naš dah, tako i dah može promijeniti emocije. Tajna tehnike disanja sudarshan kriye temelji se upravo na činjenici da su dah i emocije uzajamno povezani i dvosmjerno djeluju jedno na drugo.

U životu nas tijekom školovanja i u roditeljskom domu uče raznim vještinama i znanjima, ali nas nitko ne uči kako regulirati emocije. Kako se nositi s ljutnjom, strahom, tugom, ali i radošću. Isto tako nitko nas ne uči kako se nositi s mislima. A upravo nam dah u tome može pomoći. Nitko nas ne podučava da ako dišemo kao sretna osoba, automatski postajem sretna osoba. Jedna od maksima umijeća življenja jest „pretvorimo život u slavlje“, jer svaki trenutak koji živimo ima potencijal da ga pretvorimo u slavlje. I zato je naša dužnost da, dok živimo na ovom svijetu, svoj život živimo kao potpuno i ispunjeno ljudsko biće.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci