Kapalabhati disanje

Kapalabhati je vježba koja dovodi do jasnoće pri svim aktivnostima za koje je čeoni režanj zaslužan – rješavanju problema, donošenju odluka, nadzoru nad svjesnim ponašanjem i osjećajima. No osim ovog opisa, na početku zatražite malu pomoć učitelja joge

I vježba disanja i vježba čišćenja

Na sanskrtu (jednome od mrtvih jezika indijskog potkontinenta) kapala znači lubanja, čeoni režanj ili čelo, a bhati svjetlo, sjaj, opažanje ili znanje. Dakle, kapalabhati je vježba koja dovodi do jasnoće pri svim aktivnostima za koje je čeoni režanj zaslužan – rješavanju problema, donošenju odluka, nadzoru nad svjesnim ponašanjem i osjećajima.

Ovu, kao i sve druge vježbe disanja, treba izvoditi rano ujutro na prazan želudac ili tri-četiri sata nakon obroka; ne preporučuje se kasno navečer jer može uzrokovati nesanicu. Sjednite u prozračnu i mirnu prostoriju, u bilo koji udoban položaj za meditaciju, turski sjed ili na stolac, glavno da su leđa i glava uspravni. Ruke opušteno položite na noge; prste stavite u jnana ili chin mudru (vršak kažiprsta pritišće korijen palca, ostali prsti su ravni, dlanovi okrenuti prema podu ili nebu). Zatvorite oči i opustite se. Duboko udahnite na obje nosnice šireći trbuh (ne prsa) i izdahnite (kroz nos) polako gurajući trbuh unutra, te snažnim stiskanjima trbušnih mišića, s nasilnim izdahom, trbuh još više gurnite prema unutra; tijekom vježbe nikad ga potpuno ne opustite. Neka udah bude pasivan, prikriven.

Imajte na pameti da disanje treba izvoditi trbuhom, dok ramena i lice ostaju opušteni. Nemojte mrštiti lice jer mogu nastati bore, nabacite osmijeh i uživajte u svakom trenutku. U početku izdišite jedanput u sekundi; obratite pozornost na to da aktivirate i gornje i donje trbušne mišiće. Ako osjetite bol ili vrtoglavicu, prestanite s vježbom i nakratko se odmorite. Radi ozdravljenja potrebno ju je izvoditi 24 minute (stvara energiju potrebnu za 24 sata), a radi održavanja dobrog zdravlja dovoljno je 10-15 minuta. Kapalabhati je i vježba disanja (pranajama) i vježba jogijskog čišćenja (krija) jer pomaže u uklanjanju viška sluzi iz nosne šupljine, što se pokazalo dobro pri liječenju sinusitisa.

Dobrobiti ove vježbe

Ova prekrasna vježba pomaže tijelu da se putem snažnog izdaha riješi ugljičnog dioksida i drugih nečistoća; dodatni unos kisika obogaćuje krv i obnavlja tkiva. Također, pročišćava nadije (energetske kanale) i pluća; pomaže u borbi sa smetnjama dišnog sustava te uravnotežuje i osnažuje živčani sustav. Pokretima dijafragme masira organe trbušne šupljine i time poboljšava njihovo djelovanje, što je čini izvrsnom, među ostalim, u borbi protiv dijabetesa, probavnih smetnji, problema s bubrezima te spolnim organima.

Kapalabhati stvara energiju za umni rad i uklanja pospanost. Ako vam tijekom rada padne koncentracija, sjednite uz otvoren prozor i napravite nekoliko minuta kapalbhatija; osjećat ćete se svježije i puni energije. Zahvaljujući ovoj vježbi nestaju napetost, depresija, tjeskoba i ostali negativni uzorci razmišljanja i djelovanja te počinju prevladavati pozitivni osjećaji.

Kapalabhati trebaju izbjegavati osobe koje pate od problema sa srcem, vrlo visokog krvnog tlaka, vrtoglavice, epilepsije, bruha ili čira na želucu. Ne preporučuje se za vrijeme trudnoće.

Željka Ciganović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci