Isprobajte: Bhramari tehnika disanja

Ova je vježba vrlo popularna među osobama koje prakticiraju jogu. Nazvana prema velikom crnom bumbaru, Bhramari pranajama izvodi se tako što osoba tijekom izvođenja ove vježbe ispušta tihi zvuk koji sliči zujanju bumbara ili pčele. Zbog toga se često naziva i tehnikom zujanja pčele

Tehnike disanja: Kako obnoviti energiju dahom

Koje je najbolje vrijeme za bhramari pranajamu?

Savjetuje se da se Bhramari pranajama izvodi ujutro ili noću, kad je najmirnije i najtiše. Važno je ovu tehniku prakticirati prazna želuca. Ako tehniku Bhramari prakticirate uvečer, činite to nekoliko sati nakon obroka da vaše tijelo ne bi trošilo energiju na probavljanje.

Ova tehnika smatra se jednom od rijetkih jogijskih tehnika koje istovremeno povezuju disanje sa zvukom i položajem tijela. Tijelo postaje rezonator tijekom procesa disanja, a vibracije koje nastaju proizvođenjem specifičnog zvuka, nalik na pčelinji, stimuliraju sve dijelove tijela i dovode nas u stanje relaksiranosti i meditacije.

Zauzmite položaj

Tijekom izvođenja ove tehnike disanja, položaj može biti i ležeći i sjedeći, na stolcu ili na podu. Najvažnije je zauzeti položaj u kojem se osjećate ugodno, da vam ništa ne smeta i ne ometa koncentraciju i disanje. Ako se odlučite izvoditi ovu tehniku na podu, obavezno postavite neki jastuk ili deku na koju ćete sjesti, da bi vam položaj koji zauzmete bio što ugodniji.

Prirodan položaj je nešto za čime morate tragati: sami morate otkriti onaj položaj u kojemu se vaše tijelo osjeća relaksirano i ugodno, onu točku u kojoj se više osjećate opušteno nego napeto. Kad pronađete pogodan položaj, možete pristupiti izvođenju Bhramari pranajame.

Tehnika

Tehnika disanja Bhramari pranajame vrlo je jednostavna. Fokusirajte se na to da duboko udišete i duboko izdišete. Tijekom izdisaja, pustite da zvuk koji ispuštate vibrira oponašajući zvuk zujanja pčele. Da biste to što bolje izveli, poželjno je da zubi gornje i donje vilice budu blago razdvojeni, a mišići lica i drugi mišići tijela opušteni.

Tako će se vibracija koja nastaje stvaranjem zvuka, nalik na bumbarov let, ravnomjerno prenositi kroz cijelo tijelo i djelovat će na njega opuštajuće i meditativno. Udisanjem i izdisanjem u ovoj tehnici zrak struji kroz obje nosnice dok su usta zatvorena.

Za početak, neka udah traje četiri sekunde, a izdah šest sekundi. Trajanje udisaja i izdisaja može se mijenjati u skladu s time kako vaše tijelo reagira na ovu tehniku. Ipak, nastojite da se ne naprežete i ne silite svoje tijelo preko granica izdržljivosti. Ako osjetite da vam nešto ne odgovara, odmah prestanite izvoditi ovu tehniku i nastavite normalno disati.

Obavezno držite oči i usta zatvorenima, ali trudite se da ne stežete očne kapke i ne naprežete ostale mišiće lica. Izbjegavajte pauziranje između udaha i izdaha, i obratno, ali se trudite da izdah traje dulje nego udah. To vam neće biti teško jer zvuk koji nastaje tijekom ispuštanja zraka zaista ima terapijsko djelovanje te će vas vrlo lako osvojiti i potaknuti da ga nastavite proizvoditi.

Koliko se često može primjenjivati ova tehnika?

Za početak, ovu pranajamu ne treba često izvoditi tijekom dana. Budući da se može izvoditi i u sjedećem i u ležećem položaju, nekoliko puta neposredno nakon buđenja ili prije spavanja bit će sasvim dovoljno. Bhramari pranajama naš je saveznik u borbi s nesanicom.

Jedna od njezinih prednosti je i to što zvuk koji nastaje tijekom izdisanja djeluje smirujuće i uspavljujuće na onoga tko izvodi ovu tehniku disanja. Zbog toga se upravo Bhramari tehnika preporučuje osobama koje imaju problema sa spavanjem.

Dobrobiti

Ova nas tehnika oslobađa stresa i napetosti, pomaže nam „odvojiti“ se od mračnih misli i dovodi tijelo u ravnotežu. Njezinim prakticiranjem luči se serotonin, jedan od najvažnijih neurotransmitera, poznat i kao hormon sreće. Bhramari pranajama pomaže protiv migrene, glavobolje, lošeg raspoloženja i nesanice.

Jedan od najvećih efekata ove tehnike je to što pomoću nje uspostavljamo vezu sa samim sobom, usmjerava našu pozornost prema nutrini, dovodi um u čisto i samosvjesno stanje i time jača naše samopouzdanje.

+ U tehnikama disanja najvažnije je spoznati etape i korake tijekom samog izvođenja. Prednost meditacije i opuštanja kontroliranim disanjem je to što se tehnika disanja može primjenjivati u bilo koje vrijeme i na bilo kojemu mjestu. Dakle, sljedeći put kad ne budete znali što biste radili dok čekate u redu pred šalterom ili kad se ne budete mogli uspavati, sjetite se ovih koraka i podarite svom tijelu ovaj blagotvoran tretman kisikom. Zauzmite što udobniji položaj i prepustite se čarima disanja.

žena

Uroš Ristanović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci