Veganska koža od micelija postaje modni hit

Nakon što su znanstvenici otkrili inovativnu zamjenu za životinjsku i umjetnu kožu, proizvodnja kože od micelija gljiva kreće u masovnu proizvodnju...

Krajem prošle godine su sportski brend Adidas, dizajnerica Stella McCartney i grupacija Kering, koja okuplja niz luksuznih brendova među kojima su Gucci, Saint Laurent i Balenciaga, osnovali konzorcij za ulaganje u proizvodnju veganske kože Mylo, najavivši da će je ubrzo početi koristiti u svojim modnim linijama.

Ovog su proljeća predstavili prve kreacije – komplet s topom i hlačama Stella McCartney, te Adidasove tenisice Stan Smith u Mylo izdanju, a najavljeno je da bi „u bliskoj budućnosti“ mogli biti dostupni u masovnoj prodaji.

Stella McCartney (1)

Adidas (1)

Biomaterijal Mylo proizvod je američke tvrtke Bolt Threads, koja ga uzgaja iz micelija gljiva. Potrebno je dva tjedna da nastane sloj spužvaste teksture koji se prerađuje u „kožu“, posve nalik onoj klasičnoj, ali se za razliku od nje dobiva bez okrutnosti prema životinjama i bez uporabe štetnih kemikalija.

Trendu se pridružila i francuska modna kuća Hermès, udruživši se s američkom biotehnološkom tvrtkom MycoWorks, koja proizvodi micelij-kožu Sylvania. Od tog materijala izrađena je nova verzija slavne Hermèsove torbe Victoria koja u prodaju kreće potkraj ove godine.

Hermes (3)

Ivana Vodogažec

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci