Tri meditacije za svakoga

Meditacija je praksa discipliniranja uma i tijela radi postizanja mira i opuštenosti. Brojni su načini meditiranja, pojavljuju se u mnogim duhovnim praksama i religijama, ali ne moraju biti s njima direktno povezani. Ako meditaciju želite provoditi sami, predlažemo nekoliko varijanti koje možete izvoditi kod kuće...

Meditacija ponavljanja mantre – možete koristiti najpopularniju mantru, ispuštanje zvuka „om“. Može se provoditi u šetnji, u miru sobe ili prije spavanja. Zvuk „om“, „hum“ ili „ah“ tom prilikom treba neprekidno ponavljati – najmanje nekoliko minuta pa sve do pola sata – kako bi se blokirale druge misli i tako odmorio um.

Meditacija svjesnosti – temelji se na drevnoj budističkoj praksi vipassana (uvid) i pomaže u postizanju višeg stanja svijesti. Smjestite se udobno i usredotočite na disanje, odnosno na rubove nosnica, primjećujući kako zrak ulazi i izlazi. Zatim pozornost preusmjerite na misli koje jure poput automobila na autocesti, prolaze i dolaze. Cilj je barem 20 minuta promatrati sve što se događa u tijelu ili umu bez osude i ne vezati se uz misli i osjećaje.

Gibberish meditacija – sama riječ gibberish znači „govoriti izmišljenim jezikom“ (eng. nonsense-language or gibberish), a meditacija se sastoji od govorenja izmišljenim jezikom, svađanja na tom jeziku i u pravljenju grimasa. Naše je tijelo često u grču jer zbog drugih ljudi nismo reagirali kako smo željeli, pa su te emocije u nama ostale zarobljene. Putem gibberisha oslobađaju se svi dnevni mentalni i emotivni balasti. Dovoljno je jednom na dan desetak minuta u miru svojega doma dobro se izvikati, pa čak i isplakati (može i u jastuk ako su ukućani kod kuće), lupati po madracu te grimasama i nerazumljivim govorom obračunati se sa svime što nas tišti, a zatim potpuno mirno leći ili sjesti još desetak minuta.

Mary Novosel

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci