Mindfulness meditacija s čokoladom

Želite li (is)kušati meditaciju usredotočene svjesnosti sa slatkim dodatkom?

"Jeste li oduvijek željeli iskušati mindfulness meditaciju, ali niste znali odakle biste krenuli?" pita Kellie Edwards, psihologinja i kvalificirana učiteljica meditacije. I predlaže slatku početnu točku – čokoladu. Slijedi njezin primjer meditacijske prakse.

Uzmite komadić čokolade.

Primite ga nježno ili ga držite u blizini kako se ne bi rastopio.

Sjedite udobno da bi se tijelo moglo opustiti, a istodobno osjećati da ima potporu. Zamijetite zvukove u prostoriji ili izvan nje te postupno pozornost usmjerite iznutra, na svoj dah. Nekoliko trenutaka samo dišite i budite svjesni kakav je osjećaj biti sad i ovdje.

Potom pozornost usmjerite na čokoladu u svojoj ruci. Zamijetite njenu težinu i teksturu. Je li topla, hladna, meka, tvrda? Zamijetite bilo kakav poriv koji osjećate da biste je pojeli, no pozornost nježno vratite na osjećaj čokolade u svojoj ruci. Ako su vam oči zaklopljene, sada ih otvorite i pogledajte komadić čokolade u svojoj ruci. Zamijetite oblik i boju te bilo kakvu svoju reakciju na to.

Sada pomirišite čokoladu. Polako je primaknite svom nosu i zamijetite kad se čokoladni miris prvi put poveže s vašim osjetilima. Kad se to dogodi, na trenutak "uronite" u aromu. Možda se miješa s ostalim mirisima koje prije niste zamijetili. Možda je miris čokolade jači nego što ste očekivali. Poriv da je pojedete sad je možda još veći. Primijetite te stvari i uživajte u osjećaju udobna sjedenja i mirisanja čokolade.

Dopuštajući pozornosti da postane mekša tako da ste i dalje svjesni osjećaja i mirisa čokolade, prinesite je ustima te odgrizite komadić. Kakav je prvi zalogaj čokolade? Kako ga osjećate na jeziku? Zamijetite sve okuse i senzacije, svejedno jesu li očekivani ili neočekivani. 

Sada ostatak komadića čokolade stavite u usta, uživajući u okusu. Čokoladu u ustima držite što je dulje moguće puštajući da se rastapa, a svom jeziku da istražuje teksture i arome.

Na posljetku, kad se komadić čokolade potpuno rastopi i nestane, pozornost vratite na svoja osjetila. Zamijetite ima li još tragova okusa čokolade u vašim ustima, jesu li se mirisi koje zamjećujete promijenili. Pozornost ponovno usmjerite na svoj dah i svoje osjećaje. Odmorite se trenutak i pritom samo dišite te budite svjesni kako se osjećate. Razlikuje li se to na bilo koji način od onoga kako ste se osjećali na početku meditacije?

Pozornost vratite na ostatak prostorije, zvukove koje čujete, težinu svoga tijela na stolici te stopala koja dodiruju tlo. Kad ste spremni, otvorite oči. Uživajte!

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci