Meditacijom protiv depresije

Istraživanja su pokazala da osmotjedna kognitivna terapija temeljena na usmjerenoj svjesnosti (MBCT) koju je razvio Mark Williams, a na kojoj je temeljio knjigu Meditacije usmjerene svjesnosti – znatno smanjuje izglede za pojavu depresije

Istraživanja su pokazala da osmotjedna kognitivna terapija temeljena na usmjerenoj svjesnosti (MBCT) koju je razvio Mark Williams, a na kojoj je temeljio knjigu Meditacije usmjerene svjesnosti – znatno smanjuje izglede za pojavu depresije. Zapravo, u ljudi koji su pretrpjeli tri ili više depresivnih epizoda smanjuje vjerojatnost ponovne pojave depresije za 40 – 50 posto.

knjigaNacionalni institut za zdravstvenu i kliničku izvrsnost Velike Britanije i Sjeverne Irske u svojim smjernicama za prevladavanje depresije (2004., 2009.) ovaj program preporučuje svima koji su proživjeli tri ili više depresivnih epizoda.

Usto, istraživanje Maure Kenny u Adelaideu i Stuarta Eisendratha u San Franciscu daje naslutiti da bi MBCT mogao biti djelotvorna strategija za osobe čija depresija ne reagira na ostale pristupe, primjerice antidepresive ili kognitivnu terapiju.

Usmjerena svjesnost, blagost i dobro raspoloženje

Profesorica Barbara Fredrickson i njezini kolege sa Sveučilišta Sjeverna Karolina dokazali su da meditacija usredotočena na blagost prema sebi i drugima potiče ugodne emocije, koje pak pridonose snažnijem osjećaju životne radosti.

Oni koji su prakticirali meditaciju nakon samo devet tjedana razvili su snažniji osjećaj svrhe i bili su manje osamljeni i otuđeni. Manje je bilo i različitih simptoma poput glavobolja, bolova u prsima, prekomjernog nakupljanja krvi i slabosti.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci