Meditacija u hodu

Cilj većine meditacija je jednostavan: držati pozornost na jednoj stvari kako biste produbili svjesnost u danom trenutku. Za one koji su navikli raditi više stvari istodobno, to može biti teško, no trik je u tome da pronađete meditaciju koja vam najviše odgovara. Ako mislite da to nije sjedenje i disanje, pokušajte meditirati u hodu

Ova vrsta meditacije usporava sam proces hodanja s namjerom da se pozornost usmjeri na osnovne kretnje - podizanje nogu, zamah i spuštanje na zemlju - kako bi se postigao viši nivo svjesnosti u svakodnevnom životu.

Meditacija u hodu jasan je primjer budističkog učenja da "svakoj akciji prethodi namjera". Uvijek postoji namjera; a kada smo svjesni trenutka, uvijek postoji i izbor. Odluke o tome koliko umješno želimo živjeti donose se na razini namjere.

Kako nam pomaže? Kad primijetite da ste nemirni ili uzbuđeni, fizička aktivnost poput šetnje odlična je za stišavanje uma i uspostavljanje ravnoteže u tijelu. To također može pomoći da olakšate prijelaz s meditacije u kojoj se sjedi na kretanje u stvarnom životu.

Koliko traje? Za početak, napravite 15-ak koraka u dva smjera tijekom pet minuta. Ili između ubacite pet minuta neke sjedeće meditacije.

Kako se prakticira?
1. Pronađite skriveno mjesto u domu ili vani s ujednačenim terenom i najmanje šest metara prostora za kretanje.
2. Stanite opušteno, stopala su paralelna, opuštenih ramena, ruku spuštenih uz tijelo ili lagano prekriženih naprijed ili na leđima. Usmjerite pogled prema tlu nekoliko metara ispred sebe (ne gledajte ravno dolje u noge, to vas može omesti).
3. Udahnite dok podižete desnu petu. Napravite pauzu i izdahnite dok su vam svi prsti još na zemlji.
4. Udahnite ponovno dok polako zakoračujete desnom nogom. Spustite petu na tlo dok izdišete i spustite cijelo stopalo na tlo, prebacujući težinu tako da balansira između obje noge. Napravite pauzu za pun udah.
5. Ponovite sve lijevom nogom, ponovno usklađujući svaki pokret s udahom i izdahom i tako napravite 15 koraka. Cilj je da vam je um potpuno usmjeren na osjećaje u tijelu; možda će vam pomoći da govorite naglas ili u sebi: digni, pauza, zakorači, spusti, prebaci, pauza, dok izvodite pokrete.
6. Kada napravite 15 koraka u jednom smjeru, stanite, stopala su opet paralelna i nekoliko puta udahnite i izdahnite. Zatim se polako okrenite na isti način, usklađujući svaki pokret s udahom i izdahom. Ponovo pauzirajte, promatrajući put koji ste prešli. Završite tako što ćete se vratiti na polaznu točku.

Ana Bellotti

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci