Koncentracija na dah i unutarnje gledanje - vježbe koje nas uče meditaciji

Na satu joge od instruktora ćete često čuti uputu da održite pažnju na dahu u vježbama disanja. Iako zvuči dosta jednostavno, zapravo nije. U jogi se koriste posebne tehnike koje nam omogućavaju da održimo koncentraciju dok vježbamo pranajame...

Zašto je izazov pratiti dah? Onog tenutka kada se usredotočimo na dah, on ima sklonost da se promijeni. Kada uspijemo jednostavno pratiti, promatrati svoj dah, tada se zaista približavamo stanju meditacije.

Osim praćenja daha, jedna od tehnika je i unutarnje gledanje, praksa u kojoj oči držimo u statičnom položaju zatvorenih kapaka. Pri unutarnjem gledanju, usmjeravamo oči kao da gledamo u trbuh, pupak, vrh nosa ili kao da pred očima držimo sliku. Ovo je ozbiljna vježba i preporučuje se da se u početku radi uz zadržavanje daha jer je tada sve mirno. Budući da se naše oči stalno kreću, kada ih vježbamo na ovaj način, mi odmaramo i ostala osjetila jer dok se fokusiramo na oči, ignoriramo sve ostalo.

Marija Milačić, Jelena Lonić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci