Dobrobiti mindfulness meditacije: 20 razloga da vježbamo usredotočenu svjesnost

Mindfulness je znanstveno utemeljena metoda meditacije koja služi za održavanje stanja psihološke dobrobiti. Posebno se preporučuje kod stresa, pesimizma, nesanice, burnouta, anksioznosti, dekoncentracije...

Meditacija nam je urođena poput disanja

Mindfulness meditacija je vježba u kojoj usmjeravamo pozornost na dah, senzacije u tijelu, zvukove ili mirise u onom trenutku kada primijetimo da smo zalutali u svijet misli, jer krajnji cilj svake meditacije je miran um.

To je vrijeme koje posvećujemo sebi da bismo se upoznali; odmaramo svoj um, utišavamo misli, promatramo i prihvaćamo.

Meditacija je prirodno stanje poput disanja i svi možemo meditirati, a ovo je 20 dokazanih razloga zašto bismo trebali mindfulness meditaciju uvrstiti u svoju svakodnevicu.

Dobrobiti mindfulness meditacije:

1. Usporava aktivnost moždanih valova tj. smanjuje mentalnu aktivnost

2. Pomaže nam da izađemo iz stanja stresa i prijeđemo u stanje opuštenosti

3. Povećava kreativnost

4. Relaksira tijelo, dok um istodobno ostaje budan i fokusiran

5. Pomaže nam da lakše mijenjamo navike

6. Pomaže nam da usporimo

7. Pomaže nam da se bolje nosimo sa stresnim situacijama

8. Prevenira burnout sindrom

9. Umanjuje tjelesni odgovor na stres

10. Pomaže nam da postanemo optimističniji

11. Poboljšava imunitet

12. Smanjuje osjećaj samoće

13. Poboljšava kognitivne sposobnosti

14. Povećava osjećaj samokontrole

15. Pomaže nam da lakše prihvatimo sebe onakvima kakvi jesmo u sadašnjem trenutku

16. Pomaže nam da razvijamo bolje razumijevanje i za druge

17. Olakšava donošenje odluka

18. Poboljšava komunikaciju sa samim sobom i okolinom

19. Pomaže nam u povezivanju uma i tijela

20. Postajemo nježniji i bolji prema sebi

Mindfulness za početnike

Kako početi meditirati?

Kao i kod usvajanja svake vještine, najvažnija je dosljednost. Drugim riječima, da biste ostvarili željene rezultate potrebno je biti redovit.

Dok se ne naviknete, za početak prakticirajte mindfulness meditaciju pet minuta dnevno pa postupno povećavajte do 10 - 12 minuta meditacije na dan.

U tome vam može pomoći neka od aplikacija koja nudi vođene meditacije, ali ako ste početnik preporučujem vam da za početak prođete trening Mindfulness meditacije kako biste razumjeli zašto i kako se meditira te lakše stvorili naviku.

Kasnije, redovitim prakticiranjem kod kuće usavršavate svoju mindfulness praksu i prenosite je na sve aspekte svoga života.

Mindfulness meditacija za umirivanje misli i treniranje svijesti

Dubravka Fazlić, mindfulness stručnjakinja

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci