10 mindfulness vježbica za zaposlene ljude

Bilo da se nalazite u jako užurbanom razdoblju života ili ste u potrazi za alternativom tradicionalnoj meditaciji, ove vam vježbe mogu pomoći da istovremeno vježbate mindfulness i štedite vrijeme...

“Nema puta do sreće. Sreća je put“ - Thich Nhat Hanh

Kako odvojiti vrijeme koje nemamo?

Osjećate li katkad da biste bili sretniji da su stvari samo malo drukčije?

Znate da je sreća važna, ali je stalno ostavljate za kasnije jer jednostavno nemate vremena svoju sreću radost staviti na prvo mjesto. Istovremeno znate da bi vam sigurno pomogla meditacija, ali ne možete uopće zamisliti u koji dio dana biste ugurali vrijeme za sjedenje u tišini.

U idealnom svijetu, svakodnevno bismo odvojili vrijeme za utišavanje žamora u glavi jer su zdravlje i vlastita dobrobit najvažnije što imamo. No unatoč našim uloženim naporima, neizbježno je da ćemo se naći u razdoblju u kojem ćemo svake minute biti zaposleni. Sigurno znate kako je to.

Mindfulness - meditacija kao psihoterapija

Kako meditirati i istovremeno biti produktivan?

Prije nekoliko sam se godina preselila u drugu zemlju u potrazi za poslom slobodnog novinara. Radila sam bez prestanka za minimalnu plaću i nimalo pažnje nisam poklanjala svom mentalnom zdravlju.

Život mi je postao nepodnošljivo stresan. Pa iako sam znala da mi meditacija može pomoći, jednostavno nisam imala vremena ugurati je u svoj raspored.

Moja je radost postajala sve manja i manja. Nisam imala vremena za nju. Stoga sam donijela odluku da ću, umjesto klasične, sjedeće meditacije, pronaći način kako meditirati i istovremeno biti produktivna. To će mi pomoći da poradim na vlastitoj sreći dok istovremeno obavljam sve što moram.

Rješenje je bio mindfulness.

Samim time što sam prisutna i živim u sadašnjem trenutku, mogla sam meditirati istovremeno obavljajući svakodnevne zadatke.

15-dnevni vodič za mindfulness: 15 vježbi za ljepotu življenja u sadašnjem trenutku

Kako meditaciju uklopiti u svakodnevne obaveze?

To mi je potpuno promijenilo život. Odjednom sam imala sve vrijeme svijeta za vježbanje mindfulnessa jer nisam morala prekidati posao.

Vježbala sam ga bez prestanka. Jela sam svjesno, hodala, čitala mailove… što god sam morala napraviti radila sam to svjesno.

Shvatila sam da sam, od osobe koja nema vremena za meditaciju, postala osoba koja ju je pretvorila u sastavni dio života.

Svi ti svjesni trenuci bili su mi od velike pomoći. Ipak, otkrila sam deset mindful vježbi koje smatram najučinkovitijima i bez obzira na količinu posla, uvijek im se trudim posvetiti.

Bilo da se nalazite u jako užurbanom razdoblju života ili ste u potrazi za alternativom tradicionalnoj meditaciji, ove vam vježbe mogu pomoći da istovremeno vježbate mindfulness i štedite vrijeme.

1. Mindfulness u šetnji

Hodanje je jedna od najopuštajućijih aktivnosti koja postoji. Ipak, lako je uništiti dobru šetnju pretjeranim razmišljanjem. Dok hodate, obratite pozornost na svoje okruženje, koristeći svih pet osjetila. Osim toga, možete usmjeriti pozornost na noge i način na koji se kreću, što je slično zen meditaciji.

Petominutni mindfulness u prirodi

2. Mindfulness za ručkom

Svjesno jedenje odlično je i za tijelo i za um. Kada svjesno jedemo postajemo svjesniji hrane koju konzumiramo. Tako počinjemo više cijeniti hranu i svoj probavni sustav, a vrlo vjerojatno će nas potaknuti da se i hranimo zdravije. Uzmite si vremena za kvalitetne obroke i koncentrirajte se na hranu.

Svjesno jedenje - alat za zdravo mršavljenje

3. Stojite u redu? Meditirajte!

Ovo je odlična vježba za uštedu vremena. Kada stojite u redu, meditirajte. Ionako stojite na mjestu, a to će sigurno potrajati nekoliko minuta, pa zašto ne biste iskoristili to vrijeme?

Zatvorite oči i usmjerite pozornost na svoj dah. Ili, ako vam je neugodno zaklopiti oči, gledajte u zid ili nešto drugo što vam neće odvratiti pažnju i koncentrirajte se na dah. Ovo je odličan način da iskoristite vrijeme koje bi inače bilo potraćeno.

4. Meditirajte u javnom prijevozu

Ako se često koristite javnim prijevozom, znate koliko vremena na to gubite. No ako to vrijeme iskoristite za meditaciju, možete imati velike dobrobiti od inače dosadne vožnje.

Ako mate mogućnost sjesti, udobno se smjestite i zatvorite oči. Ako vam je neugodno žmiriti u javnosti, usmjerite pogled prema dolje i obratite pozornost na disanje.

5. Vježbajte tijelom i umom

Kada vježbamo tijelo, naše su misli često i dalje opterećene raznim sitnicama. To je velika pogreška. Tjelesna vježba može se iskoristiti i za vježbanje uma. Sve što trebate jest usredotočiti se na pokrete.

Neke su vježbe prikladnije od drugih, primjerice joga, tai chi i pilates, ali je odličan izbor i trčanje. Vježbe poput dizanja utega i natjecateljskih sportova nisu toliko prikladne za vježbanje mindfulnessa.

6. Zaista gledajte televiziju

Koliko često vam je televizor upaljen kada ga zapravo ne gledate? Pustite neku seriju da se vrti u pozadini dok razmišljate što ćete pripremiti za večeru ili što još trebate dovršiti za posao. To stvara procjep između naše stvarnosti i onoga što se događa u umu, a to je štetno za mentalno zdravlje.

Kada gledate televiziju, zaista odvojite vrijeme koje ćete provesti gledajući je. Koncentrirajte se na ono što gledate, a kada završi, ugasite televizor.

strah od neuspjeha

7. Lezite tijelom i umom

Ležanje je samo po sebi čin odmaranja. Ipak, prečesto se događa da ležanjem odmaramo tijelo a um nam još uvijek radi. Koliko ste puta legli u krevet i brinuli se zbog sutrašnjeg dana? Takvi trenuci nisu pravi odmor i nikako ne pogoduju kvalitetnom snu.

Kada legnete tijelom, trebali biste leći i umom. Kako biste to postigli, usmjerite pozornost na svoje tijelo. Usmjerite pozornost na tijelo koje se odmara.

Započnite tako što ćete se koncentrirati na vrh glave. Obratite pozornost na osjećaj u tom dijelu tijela. Osjećate li išta? Zatim zamišljajte kako udišete zrak u to područje. Svjež zrak vas opušta i oslobađa napetosti.

Kada vam je taj dio tijela opušten, preusmjerite pozornost na područje čela i ponovite proces. Nastavite dalje, usmjeravajući pozornost na oči, nos, usta, vrat i tako dalje, sve dok ne stignete do stopala.

Čitavo će vam tijelo biti potpuno opušteno. Usredotočite se na to. Budite svjesni cijelog svog tijela, posebice osjećaja koji se u njemu javljaju. Ravnomjerno rasporedite svijest po čitavom tijelu.

Ovo znači leći tijelom i umom. To je nevjerojatno opuštajuće i najbolje smirivanje uma.

8. Zaista slušajte

Svi vole razgovarati s osobom koja zna slušati, a slušanje također može biti odlično za vježbanje mindfulnessa. Potpuno usmjerite pažnju na osobu koja govori. Kada to činimo, ne osuđujemo njezin glas ili ono o čemu govori, ne zamaramo se svojim odgovorom; jednostavno se koncentriramo na zvuk glasa osobe koja govori.

9. Kada radite, zaista radite

Budimo iskreni, većina nas nije sto posto koncentrirana na posao koji obavljamo, osim ako nadređeni ne stoji pored nas. Umjesto toga, maštamo o tome da što prije odemo kući i presvučemo se u pidžamu. No maštanje o tome da ne radimo dok radimo, samo nas čini nesretnima.

Kada se potpuno usredotočimo na posao koji radimo, možemo početi uživati u svojem poslu. Stoga, kada pišete, pišite. Kada prodajete, prodajte. A dok slušate pritužbe nezadovoljne mušterije, slušajte ju. Na taj će vam način posao prestati biti stavka koju morate obaviti i pretvorit će se u ugodno, svjesno iskustvo.

Vježbe za mindfulness na poslu

10. Slušajte čajnik i meditirajte dok pijete čaj

Jedan od načina da skuhate najbolji čaj (ili kavu) jest da meditirate dok to radite. Slušajte zvuk vode koja vrije i koncentrirajte se na proces kuhanja čaja ili kave. I pijte svjesno. Na taj čete način više cijeniti topli napitak, a istovremeno će vam to biti ugodno iskustvo.

Za mindfulness vam ne treba mnogo vremena. Možemo biti mindful dok radimo stvari koje radimo i tako probuditi osjećaj sreće bez nepotrebnog gubljenja vremena.

Izvor: tinybuddha.com

Pripremila Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci