Smirivanje uznemirenog želuca samo je jedna od prednosti rooibos čaja bez kofeina

Ako pijete čaj, velika je vjerojatnost da je negdje u vašoj kuhinji posebno mjesto posvećeno različitim biljnim mješavinama, a vaši favoriti zauzimaju prvi red. Omiljeni čajevi su poput starih prijatelja, poznati i ugodni

Vrste čajeva koje ljudi svakodnevno pijuckaju variraju, ovisno o tome gdje netko živi. U SAD-u najčešće se kuha crni čaj. U Japanu je zeleni čaj najpopularniji. A u Južnoj Africi, registrirana dijetetičarka sa sjedištem u Cape Townu Emily Innes, kaže da je rooibos jedna od najpopularnijih vrsta čaja. "Rooibos čaj apsolutni je standardni napitak u svakom pojedinačnom domaćinstvu u Južnoj Africi", kaže ona.

Innes kaže da će vam, kad god odete nekome u Južnu Afriku, ponuditi šalicu rooibos čaja. Rooibos je biljka s lišćem sličnim iglicama koja obilno raste u ovoj regiji, pa ima smisla da je tamo toliko popularna. Rooibos grmlje uspijeva u pjeskovitom tlu, a posebno je planina Cederberg u Južnoj Africi poznato mjesto na kojem raste. Što se tiče okusa, rooibos čaj ima prigušene, travnate i pomalo cvjetne note. To je čaj koji je pun složenosti.

Ova posebna vrsta čaja puna je i zdravstvenih blagodati. Ovdje Innes ukazuje na njih:

Blagodati Rooibos čaja

1. Ne sadrži kofein

Rooibos čaj je biljni čaj i u potpunosti je bez kofeina. Innes kaže da je jedna od prednosti toga što se može pijuckati u bilo koje doba dana, a da vam kasnije ne ometa san. "Žene koje su trudne ili doje te ljudi koji pokušavaju ograničiti unos kofeina odabiru rooibos iz tog razloga", kaže ona.

2. Rooibos čaj pun je antioksidansa

Kao i drugi čajevi, i rooibos čaj pun je antioksidansa, koji su izravno povezani s dobrobiti zdravlja mozga i otklanjanjem kronične upale. "Uloga antioksidansa je u “brisanju“ štetnih slobodnih radikala u tijelu", kaže Innes. “Slobodni radikali mogu uzrokovati oksidativni stres i oštetiti stanice tijela. Stoga je korisno smanjiti količinu slobodnih radikala u sustavu. Kako je rooibos čaj bogat antioksidansima, sjajan je u smanjenju oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima, a time i u poboljšanju zdravlja. "

3. Redovito pijenje rooibos čaja moglo bi pomoći u prevenciji dijabetesa tipa dva

Neke znanstvene studije sugeriraju da bi redovito konzumiranje rooibos čaja moglo zaštititi od razvoja dijabetesa tipa 2. Međutim, ove studije prvenstveno su rađene na štakorima (a ne na ljudima) i to treba uzeti u obzir. Razlog zašto neki znanstvenici vjeruju da postoji veza je taj što rooibos čaj sadrži puno polifenola, aktivnog spoja povezanog s borbom protiv kronične upale.

"Bilo je i studija koje sugeriraju da tvar u rooibos čaju nazvana aspalathin ima blagotvoran učinak u održavanju ravnomjerne razine šećera u krvi kod onih koji već imaju dijabetes tipa 2", kaže Innes. "To čini stimulirajući unos glukoze u mišićna tkiva i lučenje inzulina iz beta-stanica u gušterači." Iako ovo istraživanje obećava, potrebno je više dokaza kako bi se potvrdila povezanost.

4. Smiruje grčeve želučanih mišića

Ako se oporavljate od proljeva (ili osjećate nervozu u želucu i pokušavate spriječiti ovu nevolju), Innes kaže da bi moglo biti korisno pijuckati rooibos čaj kao način za smirivanje želuca. To rooibos čaj čini velikom pomoći koju ćete imati pri ruci za upotrebu umjesto antacida.

5. Mogao bi pomoći u podršci imunološkog sustava

Rooibos čaj povezan je s pozitivnim učinkom na imunološki sustav, odnosom koji bi mogao pomoći u prevenciji alergija, kao i s ozbiljnijim zdravstvenim problemima, poput raka. Iako ovo otkriće obećava, provjereno je samo u laboratorijima i na životinjama, pa je potrebno provesti više studija na ljudima kako bi se potvrdila ova tvrdnja. 

6. Dobar je za vaše srce

Redovito konzumiranje rooibos čaja moglo bi pomoći u prevenciji kardiovaskularnih bolesti. Možete li pogoditi zašto? Da, opet su na djelu oni polifenoli. Istraživanja pokazuju da polifenoli mogu pomoći u upravljanju razinama krvnog tlaka i pospješiti dobru cirkulaciju. "Rooibos može pospješiti zdravlje srca inhibicijom određenog enzima (ACE) koji je uključen u razvoj kardiovaskularnih bolesti, uključujući hipertenziju", dodaje Innes.

Izvor: wellandgood

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci