Vježbe za unapređenje fokusa

Vježbanje fokusiranja može biti i zabavno. U nastavku je nekoliko vježbi koje možete izvoditi kad god imate priliku ili vam se učine prikladnima…

Proučavajte do u detalje neki predmet

Uzmite u ruke običan komad drva, trave, lista i stavite ga ispred sebe. Usmjerite u potpunosti svu svoju pažnju na predmet promatranja. Ostanite opušteni i smireni dok proučavate najsitnije detalje predmeta pred sobom. Promatrajte boje, oblike i veličinu. Koji vam dio posebno privlači pažnju? Kako ga osjećate u ruci? Ostanite fokusirani 5 minuta. Ako vam um odluta, ponovo usmjerite pažnju. Kad uspijete biti fokusirani na predmet 5 minuta, pokušajte produljiti vrijeme fokusiranja.

Brojite unatrag

Započnite brojiti unatrag od 100 do 0. Primijetit ćete koliko je lako kad započinjete i kako povremeno trebate dobro razmisliti koji je broj koji slijedi. Osvijestite kako vaš mozak ulazi u prirodni ritam jednom kad shvatite proces. Kad ste svladali prvu vježbu, brojite unatrag po tri broja. Primijetit ćete kako to zahtijeva puno veći stupanj fokusiranja od prve vježbe.

Koncentriranje pomoću kruga

Nacrtajte krug na sredini bijelog papira. Stavite ga ispred sebe na stol. Sada se opustite, duboko udahnite i usmjerite svu svoju pažnju samo na krug. Ostanite tako 5 minuta. Zatim zatvorite oči i očistite um. Zamislite krug na stranici i vizualizirajte ga kao punu točku u vašoj omiljenoj boji. Ostanite fokusirani tako 5 minuta. Ako se uhvatite kako razmišljate o nečemu drugome, vratite što prije pažnju na krug.

Ponavljajte jednu riječ

Odaberite jednu riječ koja predstavlja neko dobro stanje u kojem želite biti. Npr. možete odabrati riječi uspjeh, ljubav, radost, samopouzdanje, harmonija... Sjednite uspravno i nekoliko puta sporo i duboko udahnite da biste očistili svoj um. Zatvorite oči i ponavljajte odabranu riječ u sebi. Dok ponavljate riječ, možete je i zamisliti u boji kao sliku. Držite se jedne riječi punih 5 minuta, poput mantre. Kad vam to uspije, produljite vrijeme vježbanja na 10 minuta.

Aktivirajte svoju sposobnost imaginacije

U ovoj vježbi zamislite metu i kako je savršeno pogađate. Možete zamisliti da gađate rupu na golf-terenu, bacate strijelu u krug pikada, ubacujete košarkašku loptu u koš... Ono što vježbate je fokusiranje na perfektnu izvedbu i rezultat. U svojim mislima zamislite kako pogađate metu baš svaki put. Zamišljajte ovu vježbu 5 - 15 minuta. Nakon toga počnite činiti ono što uistinu trebate i promatrajte svoju izvedbu.

žena

Fokus - unaprijedite najvažniju vještinu današnjeg doba

Savjeti za poboljšanje fokusa

Tehnike poboljšanja koncentracije i fokusa

Vrijeme vam curi kroz prste? Evo kako ga zaustaviti

Mirta Fraisman Čobanov

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci