Uzdaj se u se i u svoje kljuse: 6 načina kako povećati samopouzdanje

Stalne neizvjesnosti poput nedostatka uspjeha u pronalaženju posla mogu biti pogubne za naše samopoštovanje. Premda može biti na 'udaru', ovu je osobinu važno njegovati jer smo često jedina osoba na koju se možemo u potpunosti osloniti...

Ne odustajte prije točke proboja

Samopouzdanje je uvjerenje da se možete pouzdati u sebe i svoje sposobnosti čak i u izazovnim situacijama. Samopouzdanje nam daje energiju i motivaciju da idemo za svojim životnim ciljevima. Ovu je osobinu važno imati kad nas pogodi životna neizvjesnost jer smo često jedina osoba na koju možemo računati da svoju situaciju preobrazimo na bolje…

Stalne neizvjesnosti poput nedostatka uspjeha u pronalaženju posla mogu biti pogubne za naše samopoštovanje. Oni koji izgube povjerenje u svoje sposobnosti da prebrode teška razdoblja na kraju padnu u depresiju, tjeskobu ili čak zapadnu u ovisnost. Odustaju od pokušaja postizanja svojih ciljeva neposredno prije točke proboja.

Ne dopustite da ovo budete vi. Nastavite čitati naše savjete o tome kako ostati samopouzdan u nesigurna vremena.

1. Pronađite pozitivne aspekte svake situacije

Prvi savjet kako ostati samopouzdan u nesigurnim vremenima jest opsesivno se usredotočiti na pozitivnu stranu stvari. Pokušajte imati naviku vidjeti pozitivne aspekte svih izazova koje vam život postavlja. Na primjer, otpuštanje s posla može vam dati više vremena koje ćete provesti sa svojim voljenima.

Pozitivno mentalno stanje omogućuje nam kreativnije razmišljanje i veću produktivnost. Nasuprot tome, negativni misaoni obrasci dovode do neaktivnosti i lošeg odlučivanja. Dakle, tijekom nesigurnih vremena bolje je spriječiti negativnu misaonu spiralu štiteći svoje misli i osjećaje od negativnosti.

2. Razvijte praksu zahvalnosti

Još jedna ideja da mnogi ljudi imaju blagotvorne rezultate jest razviti praksu zahvalnosti. Neka vam bude praksa svakodnevno napisati najmanje pet stvari na kojima ste zahvalni. To djeluje tako da shvatite da život nije tako loš kako se može činiti.

Nažalost, većina vijesti izvještava samo o propasti i negativnostima. Također, sklop mnogih ljudi je da razgovaraju samo o svojim brigama i lošim životnim događajima. Praksa zahvalnosti pomoći će vam izolirati se od većine negativnosti u našem svijetu.

Prilikom pisanja dnevnog popisa zahvalnosti obavezno uključite nešto o sebi i svom karakteru na čemu ste zahvalni. Primjerice, ako ste pomogli kositi travnjak starijem susjedu, možete biti zahvalni što ste tako dobrog srca. To će vam pomoći povećati ljubav prema sebi i samopouzdanje.

3. Imajte plan za sve svoje ciljeve

Pri izradi svojih životnih ciljeva uvijek imajte rezervni plan za nepredvidive okolnosti ako se suočite s preprekom. U najmanju ruku, obvežite se da ćete svoj cilj postići na bilo koji način. Ako prvi plan zakaže, smislit ćete drugi plan.

Ako se vi i vaš tim pripremite za očekivanje izazova, lakše će se suočiti s njima i prevladati ih ako se pojave. Planiranje zastoja olakšava njihovo rješavanje ako na njih naiđete.

Zamislite ako vam je cilj rast vašeg poslovanja za 20 posto putem vaše Instagram stranice. Što će se dogoditi ako Instagram izbriše vašu stranicu zbog kršenja njihovih pravila? Ako ste razmišljali o drugim načinima povećanja prihoda, moći ćete se usmjeriti prema svom planu B, koji bi mogao biti sastavljanje popisa e-mailova i prodaju izravno vašim pretplatnicima.

Imati samo jedan plan za postizanje cilja može izazvati tjeskobu jer se možete zapitati što će se dogoditi ako plan propadne. Ali imati nekoliko planova u slučaju da se pojavi izazov, dobra je metoda kako ostati samopouzdan kada je riječ o izazovnom cilju.

4. Potvrdite da stvari idu u vašu korist

Još jedan savjet kako ostati siguran u teška vremena jest potvrditi i vjerovati da sve ide u vašu korist. Koliko ste puta doživjeli razočaranje u životu koje se kasnije pokazalo velikim blagoslovom? Možda ste propustili sjajnu priliku za posao u inozemstvu samo da biste u svom rodnom gradu upoznali ljubav svog života.

Naučite prihvatiti da se sve događa u vašu korist. Ovo će vam uvjerenje pružiti pozitivno mentalno stanje čak i kada se susrećete s neuspjehom. Ali dopuštajući sebi da padnete u depresiju zbog razočaranja, možete izgubiti fokus za nastavak dalje prema svojim životnim ciljevima i planovima.

5. Ostanite u trenutku

Mnogi su nas učitelji naučili da naša patnja dolazi od prekomjernog razmišljanja o prošlosti i budućnosti i ne iskorištavanja najboljeg iz sadašnjosti. Usredotočenost na pogreške iz prošlosti dovodi do depresije, dok briga o budućnosti vodi do tjeskobe. Umjesto toga, naučite kako ostati mentalno zdrav koncentrirajući se na sadašnji trenutak i čineći najbolje što možemo s njim.

To će dovesti do sretnije budućnosti s manje žaljenja jer ćete uvijek osjećati da ste učinili najbolje što ste mogli s onim što ste imali. Na primjer, kad se pripremate iskoristiti priliku, pomno sve istražite i predstavite to najbolje što znate. Jednom kad predate zahtjeve, ne brinite hoćete li dobiti priliku ili ne jer ste već ste učinili sve što ste mogli.

6. Inspirirajte se najboljim učiteljima

Najbolji način da naučite kako ostati nadahnut je čitati ili slušati savjete najboljih. Stoička filozofija posebno je sjajna za suočavanje s nesigurnim vremenima, zato pročitajte spise Marka Aurelija i Seneke.

Također biste trebali pročitati inspirativne savjete za mentalno zdravlje ljudi koji prihvaćaju pažljiv život i fokusiranje na sadašnjost. Na primjer, citati Omara Khayyama veliko su ohrabrenje za prihvaćanje ljepote svakog trenutka.

Naučite kako ostati samopouzdani u teškim vremenima

Nepobitno je da ćemo se svi u jednom ili drugom trenutku nositi s neizvjesnošću. Zbog toga je važno izgraditi svoje samopouzdanje kako bismo mogli biti spremni na sve izazove koje nam život postavlja.

Naučiti kako ostati samopouzdan u teškim vremenima vještina je koju možete izgraditi. Pokušajte izgraditi svoje samopouzdanje kad je život miran, kako biste imali sposobnost suočavanja s neizvjesnošću ako do nje dođe.

Izvor: hosbeg.com

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci