'Učinit ću to sutra': Zašto odgađamo?

Prokrastinacija je česta pojava i dio je života. Mnogi od nas odgađaju obaveze do sutra, pa za dan poslije, a često i zauvijek, mijenjajući kratkotrajnu ugodu ili mir za mogući veći uspjeh, napredak i zadovoljstvo u budućnosti. Što učiniti kad se obrazac odgađanja vrti ukrug? U novom broju časopisa Sensa, listopad 2019. pročitajte veliki članak o odgađanju, a mi vam prenosimo jednu posebnu vježbicu...

Petominutni plan

Ova vježba može pomoći svima koji odgađaju. Podrazumijeva odluku osobe da počne raditi neku određenu aktivnost pet minuta te nakon isteka vremena može odlučiti hoće li je produljiti za još pet minuta. Petominutni plan može se koristiti u mnogim situacijama - za učenje, rad na projektu, treniranje, kao i u odvikavanju od pušenja.

Tako, na primjer, kad pušač koji prestaje pušiti poželi zapaliti cigaretu, mjeri sebi vrijeme pa nakon pet minuta odluči želi li izdržati još pet minuta da ne zapali cigaretu. Ciklus se ponavlja sve dok osoba ne prevlada svoju frustraciju zbog suzdržavanja ili izvršavanja aktivnosti.

Tijana Lukić (psihologinja i kognitivno-bihevioralni coach)

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci